Za 274 zł Netflix promował w Krakowie "Dom z papieru". Zapłacą jednak dużo więcej

19 lipca na Rynku Głównym w Krakowie stanęła wielka maska Salvadora Dalego. To element promocji 3. sezonu serialu Netfliksa "Dom z papieru". W przekonaniu, że chodzi tylko o wystawienie rzeźby, a nie reklamę, urząd miasta obciążył Netfliksa kwotą 274 zł. Po kontroli przeprowadzonej przez UMK urzędnicy wystawią prawie 20 razy większy rachunek.

Promocja 3. sezonu serialu Netfliksa "Dom z papieru" opanowała polskie miasta. W wielu miejscach można się natknąć na plakaty policyjne ze zdjęciami i danymi przestępców, którzy pojawili się w poprzednich dwóch odsłonach hiszpańskiej produkcji. Netflix uwielbia też mniej konwencjonalne formy reklamy i wykorzystał to na krakowskim Rynku. Jeszcze większy rozgłos od samej reklamy uzyskała bardzo niska kwota, jaką Netflix miał zapłacić miastu, ponieważ nie wiedziało ono, że w grę wchodzi właśnie reklama. Teraz jednak platforma musi uiścić opłatę w wysokości ponad 5 tys. złotych. 

"Dom z papieru" - trzeci sezon już na platformie Netflix. Od poprzednich różni go podstawowy szczegół >>

Netflix zapłacił 274 złote. Po kontroli urzędnicy naliczają dużo więcej

Grażyna Rokita z Wydziału Komunikacji Społecznej UMK poinformowała Gazetę.pl:

Po przeprowadzeniu kontroli przez pracowników Wydziału Spraw Administracyjnych UMK w dniu 20 lipca 2019 r. i ustaleniu w terenie, że na terenie przedsięwzięcia znajdują się także elementy reklamowe, Wydział podjął stosowne działania zmierzające do dokonania korekty w naliczeniu.

Rokita powiedziała, że zgodnie z cennikiem Netflix będzie musiał zapłacić 37 zł na dzień za metr kwadratowy powierzchni płyty Rynku, co daje kwotę 5078 zł.

Netflix: Oczywiście pokryjemy dodatkowe koszty

W ostatni piątek na rynku w Krakowie obok słynnej rzeźby "Eros Bendato" Igora Mitoraja stanęła podobnych rozmiarów maska Salvadora Dalego. Opatrzono ją podpisem "Kradzież to największa sztuka". O instalacji zrobiło się szczególnie głośno, kiedy okazało się, że miasto Kraków za wystawienie maski na Rynku naliczyło jedynie... 274 złote. Taką cenę za udostępnienie miejsca na Rynku pod umieszczenie rzeźby na 18 dni ustalił Wydział Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Krakowa. Stało się tak z uwagi na to, że UMK nie wziął pod uwagę reklamowego aspektu rzeźby należącej do Netfliksa. 

Netflix w wydanym oświadczeniu, przesłanym do naszej redakcji jeszcze przed informacją od UMK, pisał:

Firma Netflix, planując instalację promocyjną serialu „Dom z papieru” na krakowskim Rynku Głównym, przesłała do Urzędu Miasta Krakowa pełną dokumentację dotyczącą projektu, jego wizualizację i cel przedsięwzięcia. Na podstawie tych dokumentów Urząd Miasta Krakowa udostępnił firmie Netflix cześć Rynku Głównego na określony czas i przy zaangażowaniu uzgodnionych środków finansowych. Jeśli UM Krakowa stwierdzi, że powinna nastąpić zmiana kwalifikacji opisywanej instalacji, Netflix oczywiście pokryje wszystkie dodatkowe koszty wynikające z tej zmiany.

"Dom z papieru" to przebojowy hiszpański serial o przestępstwach finansowych na ogromną skalę, którego 3. sezon można oglądać od piątku na platformie streamingowej Netflix. 

Więcej o:
Komentarze (31)
Za 274 zł Netflix promował w Krakowie "Dom z papieru". Zapłacą jednak dużo więcej
Zaloguj się
  • tempa-dzida2

    Oceniono 10 razy 8

    Winę raczej ponosi urząd, bo za mało naliczył pieniędzy.
    Gdyby sprawę oddano do sądu, to rzeźba mogła by stać pewnie ze 2 lata, jako dowód w sprawie ...

  • wenge1

    Oceniono 5 razy 3

    "Kradzież to największa sztuka".
    Pytaniem jest czy "niemający pojęcia o niczym urzędnicy", a szczególnie o "reklamowych charakterze instalacji" zgodziliby się na takową na Rynku Głównym- salonie Krakowa, tuż obok rzeźby Mitoraja, której "instalacja" ewidentnie jest pastiszem!

  • real_marek

    Oceniono 3 razy 3

    Podszedłem dziś rano do warzywniaka na osiedlu po marchew. Patrzę, dziwnie tania. Pytam dlaczego, czy może nieświeża? Niestety okazało się, że to była cena za inne warzywo.

  • ziggystardust

    Oceniono 3 razy 3

    pójdą z torbami teraz

  • 0zatkaokakao0

    Oceniono 10 razy 2

    I tak właśnie za 5k Netflix otrzymał dodatkową reklamę na cały kraj wartą miliony. Brawo idioci z Wydziału Komunikacji Społecznej UMK

  • Robert M.

    Oceniono 1 raz 1

    Mają dobrych marektingowcow. Super akcja, za 5tys ekwiwalent na min 50 tys.

  • js08836

    Oceniono 1 raz 1

    Trzeba było robić instalacje promujące film " Smoleńsk ". Zamiast kar posypałyby się nagrody państwowe nie samorządowe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX