HBO w specjalnej kampanii walczy ze stygmatyzacją chorób psychicznych. Zmieni istniejące już programy

10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Na tę okoliczność HBO wprowadza do części swoich programów nowe elementy. Akcja "It's OK" ma poszerzać świadomość na temat chorób psychicznych, a przede wszystkim zachęcać do częstszego rozmawiania o życiu z nimi.

HBO zapowiedziało start kampanii "It's OK". Jak pisze "New York Times", sieć chce zwrócić uwagę widzów na problemy psychiczne, z jakimi zmagają się bohaterowie jej wielu programów, m.in. na depresję, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne czy uzależnienia. Tym samym HBO pragnie dołożyć swoją cegiełkę do rozbudowywania debaty publicznej dotyczącej zdrowia psychicznego. Jakie działania podejmie medialny gigant w ramach kampanii?

Zobacz też: "13 powodów". Netflix diametralnie zmienia kontrowersyjną scenę samobójstwa >>

HBO przekazuje widzom prosty komunikat: To jest okej

Część odcinków rozmaitych programów i seriali zostanie wzbogacona o komunikaty poprzedzające seans.  W przeciwieństwie do ostrzegania przed oglądaniem określonych treści, które zawiera program, wiadomości będą mówić np. "This program contains depression" ("Ten program prezentuje depresję"). W cytowanym przez "New York Timesa" oświadczeniu Jason Mulderig, wiceszef marketingu w HBO, napisał: 

Nie ostrzegamy, że wyświetlane obrazy nie są odpowiednie dla wszystkich widzów. My chcemy przekazać, że zachęcamy wszystkich widzów do oglądania i do rozmowy o tym, co zobaczyli.

Z kolei na zakończenie odcinków z komunikatami będzie się pokazywać plansza zachęcająca każdą osobę odczuwającą taką potrzebę do kontaktu z odpowiednimi instytucjami niosącymi pomoc psychologiczną. Wśród produkcji włączonych w kampanię "It's OK" są m.in. "Euforia", "Ostre przedmioty", "Dziewczyny", "Barry" czy "Rodzina Soprano". Akcję promuje krótkie wideo, które świetnie pokazuje, jak powszechnym zjawiskiem są trudności psychiczne i jak wielu znanych z ekranu bohaterów się z nimi zmaga.

 

Zobacz też: Twórcy obsypywanego nagrodami serialu HBO szukali inspiracji u Andrzeja Wajdy. Jeśli nie znacie "Barry'ego", pora to zmienić >>

Obok komunikatów HBO wypuści także serię klipów "Doctor Commentaries", gdzie psycholog Ali Mattu omawia konkretne sceny z seriali i programów HBO przedstawiające postaci z zaburzeniami. W pierwszej odsłonie można dowiedzieć się więcej o Hannie Horvath, jednej z głównych bohaterek "Dziewczyn", obarczonej zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym.

 
Więcej o:
Skomentuj:
HBO w specjalnej kampanii walczy ze stygmatyzacją chorób psychicznych. Zmieni istniejące już programy
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX