Te filmy pomogą Wam przetrwać chłodne wieczory. Oto październik w Ale kino+

Kino mówi: DUMA, czyli wspaniałe filmowe wieczory w październikowym Ale kino+.

Nowy miesiąc, nowe przyjemności. I kolejny raz będę Was namawiał do spędzenia czwartkowych wieczorów z telewizją Ale kino+. W tym miesiącu jest mi jeszcze łatwiej niż zwykle, bo filmy znowu bronią się same, a do tego jeszcze sprzyjająca wieczorom przed telewizorem.

Na październikowe czwartki telewizja Ale kino+ zaplanowała nową odsłonę mojego ulubionego cyklu “Kino mówi”. Tym razem tematem przewodnim będzie duma. I znowu będzie różnorakie i czasami zaskakujące odczytanie tego słowa i tego uczucia. I w wielu wymiarach, również sprawdzając jak daleko można przesuwać granice ludzkiej wytrzymałości. To ostatnie pytanie najmocniej wybrzmi już w pierwszym z czterech październikowych filmów.

Cykl zaczynamy już w ten czwartek francuskim dramatem "Miara człowieka" z genialnym Vincentem Lindonem, który za rolę zasłużenie nagrodzony został w Cannes. Rzeczony Lindon gra mężczyznę, który na bezrobociu trwa już od roku. Mimo wielu prób i starań nie może znaleźć zatrudnienia, chociaż obniża swoje oczekiwania, a jego samoocena spada na łeb na szyję. I wtedy dostaje od losu szansę. Zostaje zatrudniony w supermarkecie jako ochroniarz.

MIARA CZŁOWIEKA, reżyseria: Stéphane Brizé,MIARA CZŁOWIEKA, reżyseria: Stéphane Brizé, mat. prasowe, Ale kino +

Niestety zatrudniający go ludzie oczekują od niego postawy, która sprzeczna jest z jego zasadami. Ma stanąć po stronie takich samych ludzi jak ci, którzy wyrzucali go z pracy, którzy nie chcieli dać mu szansy. Pojawiają się wątpliwości i bunt przeciw systemowi, który go sponiewierał, a którego teraz ma chronić. Ale oczywiście można się unieść honorem, iść boso, ale w ostrogach, tylko czy to nie za duża cena?

No właśnie, na to pytanie będzie musiał odpowiedzieć sobie nasz bohater. Jak dużo warto poświęcić ze swoich przekonań, swoich moralnych wyborów i poczucia sensu. Niezwykle aktualna w każdym sensie opowieść w naszej sytuacji społecznej, kiedy większość z nas staje przed podobnym dylematem. Na ile mogę nagiąć własne zasady. DUŻA ZNAKOMITOŚĆ

Ale kino+ czwartek 5.10, godz. 20:25

Miara człowieka (La loi du marché) - dramat społeczny, Francja 2015, reż. Stéphane Brizé, wyk. Vincent Lindon, Xavier Mathieu, Karine de Mirbeck, Matthieu Schaller, Yves Ory, Paul Portoleau, Pierre-Jean Feld, Philippe Vesco, Christophe Rossignon, Noël Mairot (87 min)

Tydzień później do zobaczenia będzie film tyleż niełatwy co wspaniały i mimo wszystkiego złego co spotyka jego głównego bohatera, jednak krzepiący. Surowy w formie, intrygujący w treści i z Catherine Deneuve w jednej z głównych ról. Sama historia traktuje o nadziejach i beznadziei chłopaka, który od zawsze miał w życiu pod górę, ale być może odnajdzie cień nadziei na lepsze życie. Matka porzuciła go kiedy lat miał ledwie sześć.

Z PODNIESIONYM CZOŁEM, reżyseria: Emmanuelle BercotZ PODNIESIONYM CZOŁEM, reżyseria: Emmanuelle Bercot mat. prasowe, Ale kino +

Od tej pory nie mógł ułożyć sobie spraw z życiem, więc co i rusz trafiał przed oblicze sądu dla nieletnich. Są z nim same kłopoty. Ale w jego przyszłość wierzą wciąż pewna urzędniczka i pracownik socjalny, którzy mimo braku efektów, wciąż o niego walczą. Ale dopiero kiedy trafia do poprawczaka pojawia się szansa na wyprostowanie drogi. Nie, nie dlatego, że francuski system tak fantastycznie resocjalizuje. Po prostu spotyka w ośrodku dziewczynę, która otwiera mu oczy na jaśniejszą stronę bycia i świata. WARTO POMYŚLEĆ

Z PODNIESIONYM CZOŁEM, reżyseria: Emmanuelle BercotZ PODNIESIONYM CZOŁEM, reżyseria: Emmanuelle Bercot mat. prasowe, Ale kino +

Ale kino+, czwartek 12.10, godz. 20:10

Z podniesionym czołem (La tete haute) - dramat obyczajowy, Francja 2015, reż. Emmanuelle Bercot, wyk. Catherine Deneuve, Rod Paradot, Benoît Magimel, Sara Forestier, Diane Rouxel, Elisabeth Mazev, Anne Suarez, Christophe Meynet, Martin Loizillon, Lucie Parchemal (135 min)

Czekamy tydzień, i 19.10 do zobaczenia będzie najlepszy moim zdaniem film październikowej odsłony “Kino mówi”, czyli spod ręki genialnego – momentami – reżysera Costy-Gavrasa francuski dramat „Żądza bankiera”, inspirowany książką Stephane’a Osmonta „Le Capital”.

'ŻĄDZA BANKIERA', reż. Costa-Gavras'ŻĄDZA BANKIERA', reż. Costa-Gavras mat. prasowe, Ale kino +

W filmie reżyser nie ma litości dla banków i bankierów, pokazuje na jak naprawdę traktowani są przez nich klienci i ich pieniądze. A wszystko na przykładzie ambitnego korpoludka, który kocha pieniądze, które dają mu poczucie władzy i przydają ważności. Ów zostaje szefem wielkiego europejskiego banku, i wkrótce staje przed sporym wyzwaniem. Otóż amerykański bank próbuje przeprowadzić wrogie przejęcie jego firmy. Obie strony nie znają litości, nie biorą jeńców, ale amerykanie mają jeszcze swoją wunderwaffe w osobie supermodelki, której nie oparł się jeszcze żaden mężczyzna, na którego zagięła parol. I w ten sposób nasz bohater postawiony zostanie w sytuacji, w której będzie musiał poświęcić albo siebie, albo innych. Z DUŻĄ PRZYJEMNOŚCIĄ

Ale kino+, czwartek 19.10, godz. 20:10

Żądza bankiera (Le capital) - dramat obyczajowy, Francja 2012, reż. CostaGavras, wyk. Gad Elmaleh, Gabriel Byrne, Natacha Régnier, Céline Sallette, Liya Kebede, Hippolyte Girardot, Daniel Mesguich, Olga Grumberg, Bernard Le Coq, Philippe Duclos (114 min)

Cykl zakończy tydzień później polski film „Ki” z Romą Gąsiorowską w roli samotnej matki, która nie zamierza rezygnować z uroków życia i bez oporów angażuje znajomych do opieki nad synkiem, żeby móc bawić się z przyjaciółkami w klubach. Ciągle marząc płonnie o artystycznej karierze.

KI, reżyseria: Leszek DawidKI, reżyseria: Leszek Dawid mat. prasowe, Ale kino +

Ale kino+ czwartek 26.10, godz. 20:10

Ki - dramat obyczajowy, Polska 2011, reż. Leszek Dawid, wyk. Roma Gąsiorowska, Adam Woronowicz, Kamil Malecki, Krzysztof Ogłoza (93 min)

O wszystkich premierach i wieczornych powtórkach przypominał będę oczywiście w serwisie wTelewizji.pl, a tymczasem mocno namawiam Was na czwartkowe wieczory z Ale kino+. Zarezerwujcie sobie czas, bo warto.



Więcej o: