Nakręcili film za zero dolarów. Dzięki sprytnemu planowi dotarli na szczyt box office'u

Twórcy filmu "Unsubscribe" rozbili bank. Za pomocą komunikatora Zoom udało im się nakręcić produkcję, która 10 czerwca wspięła się na szczyt amerykańskiego box office'u. Proces tworzenia nie kosztował Erica Tabacha i Christiana Nilssona nawet dolara.
Zobacz wideo

Od początku pandemii koronawirusa kina w wielu częściach świata albo nie działają w ogóle, albo stoją opustoszałe. W USA te kina, do których można się wybrać, grają niskobudżetowe filmy albo krótki metraż. Widząc, że budżety tytułów w box office sięgają teraz zaledwie kilku tysięcy dolarów, Eric Tabach i Christian Nilsson wpadli na pomysł, jak dotrzeć na szczyt zestawienia, nie wydając na samo stworzenie filmu absolutnie nic.

Zobacz też: Kristen Stewart zagra księżną Dianę. Film opowie o tym, jak wyłamała się z rodziny królewskiej >>

"Unsubscribe". Kilku kumpli, Zoom i szczyt box office'u za nic

Ponieważ na widzów w kinie trudno obecnie liczyć, Tabach i Nilsson uznali, że sami wynajmą kino i wykupią wszystkie bilety na seans. Film pomysłu Tabacha powstał w zaledwie pięć dni za pomocą komunikatora internetowego Zoom. "Unsubscribe" opowiada o piątce YouTuberów, którzy są nękani przez tajemniczego internetowego trolla.

 

W czarny charakter wcielił się Charlie Tahan, znany z serialu "Ozark". W obsadzie znaleźli się też youtuberzy Thomas Brag i Zach Kornfeld. Wszyscy występujący w filmie nie zażądali żadnego honorarium. Jak powiedział BBC Eric Tabach, "to był moment kwarantanny, gdy każdy był tak znudzony, że jakakolwiek aktywność była na wagę złota". Po zmontowaniu produkcji przez Nilssona "Unsubscribe" był gotowy, by wejść do kin.

Rabach i Nilsson wynajęli kino w Westhampton Beach, niedaleko Nowego Jorku, gdzie Nilsson kiedyś pracował. Twórcy twierdzą, że pieniądze "stracili" jedynie na opłatę za wynajęcie sal kinowych. Ponieważ za całe kino tego dnia odpowiadali oni sami, wszystkie pieniądze ze sprzedanych biletów szły do ich kieszeni. Panowie w dniu premiery mieli cały budynek na wyłączność i obejrzeli pięć seansów "Unsubscribe" tylko we własnym towarzystwie. Teoretycznie bilety kosztowały ich 25,488 tys. dol., ale pieniądze do nich wróciły.

Kiedy do box office'u spłynął wynik finansowy ich produkcji, czyli kwota, którą wydali na wykupienie wszystkich biletów, Rabach i Nilsson musieli przekonać iMDB, żeby dzieło zostało zaakceptowane w bazie filmów. Administratorzy nie chcieli uwierzyć, że cała akcja nie jest żartem. Po krótkiej batalii, kiedy media zaczęły pisać o ich sukcesie, kreatywni koledzy dopięli swego. Dziś mogą się chwalić, że nakręcili najlepiej zarabiający film w USA. 

BoxOfficeMojo - 10.06BoxOfficeMojo - 10.06 BoxOfficeMojo/zrzut ekranu

"Unsubscribe" jest dostępny również dla widzów z Polski. Film można wypożyczyć na platformie Vimeo za 15,67 zł. 

Więcej o: