Netflix i łódzka filmówka łączą siły. "Inwestycja w przyszłość polskiej branży filmowej"

Netflix rozpoczął cykl warsztatów dla studentek i studentów Szkoły Filmowej w Łodzi. Jak czytamy na stronie filmówki, to "początek wspólnej, długofalowej współpracy". Głównym założeniem projektu jest "rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski".

Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia dla osób wiążących przyszłość z branżą kreatywną obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów.

Zobacz wideo Popkultura odc. 100

Netflix z łódzką filmówką biorą pod skrzydła młodych zdolnych. "To nie jednorazowa inicjatywa"

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi z rozpoczęcia współpracy ze Szkołą Filmową w Łodzi. To uczelnia zaliczana do ścisłej czołówki szkół filmowych na świecie, która ponadto wywiera istotny wpływ na całą branżę audiowizualną w Polsce. To właśnie tutaj rodzą się i kształtują polskie talenty filmowe. Poprzez działania wchodzące w skład szerszego programu Grow Creative chcemy wspierać rozwój artystyczny i zawodowy uzdolnionych studentów i studentek oraz zapewnić im jak najlepszy start w profesjonalnej karierze - komentuje Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix i podkreśla, że "to nie jednorazowa inicjatywa, ale początek długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej".

– W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania, istotna jest partnerska współpraca z podmiotami, z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat. Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej – mówi rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, dr hab. Milenia Fiedler.

Współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w których trakcie uczestniczki i uczestnicy mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netfliksa. Filmówka zapowiada, że "to pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata".

Więcej o: