Rozstaje Europy

Lubelskie Międzynarodowe Dni Filmu Dokumentalnego ?Rozstaje Europy? mimo swojego młodego stażu zdążyły zaznaczyć się w istotny sposób na festiwalowej mapie Polski.

festiwalem tematycznym, poszukującym w dokumencie tematów dotyczących problemów pogranicza i wielokulturowości. Jego obecność w Lublinie, mieście leżącym na styku wielu kultur i religii nie pozostaje bez znaczenia. 6. edycja "Rozstajów" wśród wielu znakomitych dokumentów stała się okazją do zaznaczenia swojej obecności i artystycznej niezależności dokumentalistów białoruskich. Dlatego też im, oprócz innych ważnych filmów, poświęcamy szczególną uwagę.

Pokaz I - filmy konkursowe (109'):

"Czyja to piosenka? " (Cia e tazi pesen?) reż. Adela Pejewa, Bułgaria 2003, 52'

"Partyzancka szkoła" reż. Jerzy Kalina, Polska, 2003, 22'

"Tak, śmierć" (Da, smiert') reż. Alena Połunina, Rosja 2004, 26'

"Biesłan. Świadkowie" (Biesłan. Svidietieli) reż. Varvara Kuzniecowa, Rosja 2004, 9'

Pokaz II - filmy konkursowe (106'):

"Mast Galandar" reż. Till Passow, Pakistan, Niemcy/Pakistan, Germany 2004, 30'

"Wszyscy jesteśmy z węgla" reż. Tomasz Wiszniewski, Roman Janiszek, Polska 2004, 45'

"Trafiony" reż. Andrzej Pankiewicz, Jarosław Kamieński, Polska 2004, 31'

Pokaz III - filmy pozakonkursowe (103'):

"Hitler's Hitparade" reż. Oliver Axer, Susanne Benze, Niemcy 2003, 76'

"Teczki" reż. Grzegorz Linkowski, Polska 2005, 27'

Pokaz IV - Spojrzenie na Białoruś (cz. 1. - 66'):

"Wasyl Bykow. Powrót" (Wasyl Bykau. Wiartannie) reż. Wiktar Korzoun, Białoruś 2004, 23'

"Koła" (Kola) reż. Wiktor Asliuk, Białoruś 2004, 23'

"Boże mój" (Boża mój) reż. Galina Adamowicz, Białoruś 2004, 20'

Pokaz V - Spojrzenie na Białoruś (cz. 2. - 66'):

"Białoruski dekameron" (Dekameron po-biełorusskij) reż. Viktor Dashuk, Białoruś 2003, 66'.