Film zakwalifikował się do konkursu Festiwalu Filmowego w Sundance (2006) i był nominowany do Europejskiej Nagrody Filmowej.
Film stał się przebojem kasowym, który obejrzało ponad 300 tysięcy widzów.
"Jabłka Adama" w reżyserii Andreasa Thomasa Jensena to pełna absurdu i czarnego humoru opowieść o walce dobra ze złem. Reżyser jest laureatem Oscara i dwóch nominacji za filmy krótkometrażowe. Polskim widzom znany jest jako współscenarzysta filmu "Willbur chce się zabić" oraz dzieł dogmy: "Mifune", "Król żyje" i "Otwarte serca".
Do wiejskiego kościółka przybywa w ramach resocjalizacji neofaszysta Adam. Ivan, miejscowy pastor, który opiekuje się skazańcami ma specyficzne podejście do bliźnich. Proponuje Adamowi, by zrobił coś dobrego dla innych. Pierwszym zadaniem przybysza ma być upieczenie szarlotki. Jabłka musi zerwać sam z jabłoni rosnącej przed kościołem. Kiedy ptaki, robactwo a nawet pioruny niszczą drzewo, pastor wierzy, że to Szatan wystawia ich na próbę. Adam uważa jednak, że zło nie istnieje, wobec czego sprawcą nieszczęścia może być tylko Pan Bóg. Kiedy pastor popada w kryzys wiary, na plebanię przybywają nieproszeni goście, a chaos sięga zenitu, kiedy okazuje się, kto naprawdę sprowadził plagę na jabłonkę.
"Znakomita komedia, pełna szaleństwa z głębszym przesłaniem."
Variety
"Jesteśmy świadkami sytuacji absurdalnych, pomysłów scenariuszowych jakich nie powstydziłyby się najlepsze czarne komedie."
Stopklatka
"Jak skłonić neonazistę do upieczenia szarlotki? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w najnowszym, trzecim już filmie duńskiego reżysera i scenarzysty, Andersa Thomasa Jensena."
Screen Daily
"Zadziwiające, że można użyć dokładnie tych samych składników (Bóg, Szatan i faszyści), które zrobiły z "Hellboya" fantastyczny komiks filmowy, trochę dłużej je podgotować i wyjdzie z tego wspaniała komedia."
Hollywood Repporter
"Jabłka Adama" to po prostu piękne kino, które łączy wiarygodność z dowcipem. W udany sposób balansuje na cienkiej granicy pomiędzy subtelnością przesłania a radością z życia"
Guardian
"Interesująca mieszanka gatunków: mamy tu elementy czarnej komedii oraz tradycyjnej baśni o walce dobra ze złem. Mądre przesłanie miesza się z doskonałym poczuciem humoru."
New York Times
"Mistrzowskie połączenie bergmanowskiej refleksji nad sensem życia i post-Tarantinowskich brutalności, absurdów oraz humoru. Zaskakująca mieszanka."