Metallica wsparła Banki Żywności w Polsce. "Pomoc wykroczyła poza naszą prośbę"

Metallica zagrała wyśmienity koncert w Krakowie i postanowiła zrobić coś jeszcze. Muzycy przekazali Federacji Polskich Banków Żywności wsparcie finansowe.

Federacja Polskich Banków Żywności odezwała się do Metalliki z prośbą o wsparcie przy okazji ich koncertu w Polsce. Na odpowiedź nie musieli długo czekać. Muzycy przekazali organizacji niebagatelną kwotę 80 tysięcy złotych. Przed sobotnim koncertem spotkali się z przedstawicielami Banków Żywności i przekazali organizacji czek.

Oferowana pomoc wykroczyła znacznie poza naszą prośbę. Muzycy zdecydowali się przekazać nam pieniądze. Budująca dla nas jest każda pomoc, niemniej wsparcie Metalliki, zespołu znanego na całym świecie, to dla nas fenomen

– podkreśla Magdalena Bryksa Szymańczak, Specjalista ds. PR, Federacji Polskich Banków Żywności.

Metallica charytatywnie

Metallica jest marką rozpoznawaną na całym świecie. Muzycy wykorzystują swoje pieniądze również do działań charytatywnych. Wspierają różne cele - od pomocy młodzieży, przeciwdziałaniu przemocy do ochrony środowiska naturalnego i aktywizacji zawodowej bezrobotnych.

W zeszłym roku założyli również fundację "All within my hands", która ma za zadanie zbierać środki finansowe od fanów grupy i przekazywać je na wybrane - najlepiej lokalne, niewielkie - organizacje pomocowe. Metallica prowadzi również od wielu lat akcje "Metallica Gives Back", podczas których w czasie różnych tras koncertowych przekazują lokalnym organizacjom wsparcie, najczęściej finansowe. W czasie ostatnich koncertów w Europie w każdym mieście z trasy WorldWired Tour, w którym Metallica grała, wsparto jedną organizację.

Metallica Bankom Żywności, Banki Żywności Metallice

Banki Żywności otrzymały od Metalliki czek na 80 tysięcy złotych. Organizacja wykorzysta te pieniądze na codzienną działalność, ratunek żywności i przekazywanie jej potrzebującym.

W ramach podziękowania, Federacja Polskich Banków Żywności przygotowała i przekazała muzykom personalizowane fartuchy w rockowym stylu, opatrzone hasłem, zachęcającym do wspierania idei niemarnowania żywności "be the master of zerowaste food".