Od 15 maja media nie przestają się rozpisywać o nowej piosence Kazika i powiązanych z nią wydarzeniach w radiowej Trójce, które doprowadziły do odejścia licznych dziennikarzy ze stacji, w tym Marka Niedźwieckiego, Piotra Metza, Agnieszki Szydłowskiej czy Piotra Stelmacha.
Instytut Monitorowania Mediów obliczył, że od 15 do 19 maja w mediach takich jak portale internetowe, prasa, telewizja, a także na portalach społecznościowych opublikowano około 4 535 tysięcy materiałów, w których wspominano o piosence Kazika Staszewskiego. Gdyby były to płatne reklamy z kampanii promującej utwór i nową płytę Staszewskiego, trzeba by za nie wszystkie zapłacić ponad 16,6 mln zł. Tyle właśnie wynosi szacunkowy ekwiwalent reklamowy w przypadku danych za cztery pierwsze dni od wybuchu afery.
Afera w Trójce dała Kazikowi darmową reklamę wartą miliony złotych źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM
Publikacje w mediach zapewniły przez te cztery dni potencjalny zasięg 43,4 mln osób - dzięki portalom informacyjnym o Kaziku usłyszało 25,2 mln ludzi, za sprawą social mediów udało się z tą sprawą dotrzeć do następnych 7,6 mln, a przez telewizję osiągnięto zasięg 6,1 mln odbiorców.
Wpływ sprawy odnotowanej LP3 na popularność utworu "Twój ból jest lepszy niż mój" był widoczny gołym okiem na już Youtubie - w piątek przed aferą teledysk miał ok 1,2 mln wyświetleń, w poniedziałek 18 maja liczba ta urosła do ponad 5 mln. Równo tydzień po 1998. notowaniu LP3 klip ma już 9 mln odsłon.