TVP Info musi usun望 materia造 o Nied德ieckim. "Nieprawdziwe i szkaluj帷e informacje"

S康 Okr璕owy w Warszawie nakaza usuni璚ie z portalu TVP.Info artyku堯w dotycz帷ych by貫go dziennikarza "Tr鎩ki" Marka Nied德ieckiego - informuje magazyn "Press". Jak wskaza pe軟omocnik dziennikarza, sugerowa造 one, 瞠 Nied德iecki manipulowa wynikami "Listy Przeboj闚 Programu Trzeciego", za co mia otrzymywa korzy軼i maj徠kowe.

- Sąd uwzględnił mój wniosek o zabezpieczenie i nakazał usunięcie spornych materiałów już teraz, co oznacza, że roszczenie jest wstępnie uznane za uzasadnione - powiedział w rozmowie z "Press" mec. Maciej Ślusarek, pełnomocnik Marka Niedźwieckiego. 

Zobacz wideo O co chodzi w aferze z Trójką? Wyjaśniamy

- TVP na swoich stronach internetowych opublikowała sześć artykułów, które zarzucają mojemu klientowi manipulacje przy wynikach Listy, a także przyjmowanie korzyści w przeszłości. Materiały nie dość, że zawierają nieprawdziwe i szkalujące informacje, to jeszcze były tworzone bez zadania panu Markowi Niedźwieckiemu nawet jednego pytania w celu potwierdzenia - dodał Ślusarek.

Sąd nakazał TVP.Info usunięcie materiałów o Niedźwieckim. Dziennikarz pozwał Polskie Radio i TVP

Zaraz po odejściu z Tr鎩ki Niedźwiecki znalazł się na celowniku TVP. W maju na portalu TVP.Info pojawił się artykuł, w którym przytoczono obszerne fragmenty wypowiedzi byłego muzyka zespołu "Antyquariat" Tomasza Pawlaka, podpisującego się jako "Tomaldo Banjo". W poście zamieszczonym na Facebooku Pawlak zarzucił Niedźwieckiemu, że ten w latach 90. "brał pieniądze za miejsce na liście przebojów". Gdy post zniknął z sieci, TVP.Info początkowo usunęło artykuł, a później opublikowało go pod zmienionym tytułem. Tekst wciąż widnieje na łamach portalu. 

>>>Oskarżył Niedźwieckiego o korupcję, a później skasował post. TVP Info wciąż cytuje obszerne fragmenty

W wezwaniu przedprocesowym wieloletni dziennikarz Trójki domagał się oficjalnych przeprosin od władz Polskiego Radia i TVP, a także przekazania 10 tys. zł na rzecz Fundacji Lekarze Lekarzom. Do przeprosin jednak nie doszło i sprawa trafiła na drogę sądową. 

>>>Kuba Strzyczkowski po odmowie zarządu ws. przeprosin dla Niedźwieckiego: Nie rozważam rezygnacji

W maju 2020 r., po 35 latach pracy, Niedźwiecki odszedł z PR III po tym, jak oskarżono go o zmanipulowanie wyników "Listy Przebojów Trójki", w której pierwsze miejsce zajęła piosenka Kazika Staszewskiego. Władze stacji twierdzą, że w rzeczywistości piosenka "Twój ból jest lepszy niż mój" powinna się znaleźć na miejscu czwartym. Zarzucały też dziennikarzowi złamanie regulaminu, mimo że - jak później zapowiedziano - będzie on dopiero tworzony.