Trójka reklamuje się nazwą audycji "Zapraszamy do Trójki", choć w sierpniu zdjęto ją z anteny

"Zapraszamy do Trójki" to kultowe, nadawane od lat 70. muzyczno-informacyjne pasmo poranne i popołudniowe Programu Trzeciego Polskiego Radia, które w tym roku - decyzją nowego kierownictwa - zniknęło z anteny. Mimo tego hasło pojawia się w najnowszej kampanii promującej rozgłośnię.

"Magia radia tkwi w środku, ale i w ludziach, którzy je tworzą każdego dnia" - słychać w spocie, który przez cały grudzień ma być emitowany m.in. u największych nadawców telewizyjnych i w sieci. Jak zauważył serwis Wirtualne Media, w reklamie pojawia się jednak hasło nawiązujące do audycji, której od sierpnia nie można już usłyszeć w Trójce. Wśród prowadzących poranne i popołudniowe "Zapraszamy do Trójki" byli m.in. Marcin Łukawski, Kuba Strzyczkowski czy Patrycjusz Wyżga - wszyscy w ostatnich miesiącach zostali zwolnieni lub odeszli z Trójki.

 

Nowy spot. "Trójka to stacja tworzona przez profesjonalistów"

"Nowy spot - jak stwierdza Polskie Radio - ma na celu ukazanie nowego charakteru rozgłośni jako 'stacji tworzonej przez profesjonalistów, dla których praca w radiu jest pasją'" - można przeczytać na Wirtualnych Mediach. Stacja przedstawiła nową ramówkę po tym, jak w tym roku z Trójką pożegnali się - z własnej woli i nie tylko - wieloletni pracownicy i współpracownicy, tacy jak (oprócz wyżej wymienionych): Marek Niedźwiecki, Wojciech Mann, Piotr Kaczkowski, Marcin Kydryński, Piotr Metz, Tomasz Michniewicz, Agnieszka Szydłowska, Agnieszka Obszańska, Michał Olszański, Tomasz Gorazdowski, Jan Młynarski, Ernest Zozuń, Tomasz Rożek, Piotr Stelmach, Anna Gacek, Hirek Wrona, Bartosz Gil czy Halina Wachowicz. Nie ma w niej miejsca nie tylko dla "Zapraszamy do Trójki", ale także np. dla "Listy Przebojów Programu Trzeciego". 

Polskie RadioPolskie Radio chce zastrzec nazwy ponad 30 audycji Trójki

Gdy pod koniec sierpnia nastąpiła budząca kontrowersje zmiana na stanowisku dyrektora Trójki (zwolniono Kubę Strzyczkowskiego). Strzyczkowskiego zastąpił Michał Narkiewicz-Jodko. Prezeska Polskiego Radia Agnieszka Kamińska zapowiedziała zmiany. Rozgłośnia miała stać się radiem o profilu "muzyczno-kulturalnym". W porankach każdego dnia tygodnia prezentowany jest inny gatunek muzyczny:

  • poniedziałek - Trójka budzi: Synth pop – Michał Kirmuć
  • wtorek - Trójka budzi: Post-punk – Michał Migała
  • środa - Trójka budzi: Soul, funk, r'n'b – Justyna Grabarz
  • czwartek - Trójka budzi: Nowa fala – Jędrzej Kodymowski
  • piątek - Trójka budzi: Off – Mateusz Tomaszuk
  • sobota - Trójka budzi: Jazz'n'bass – Michał Grabkowski

Zamiast popołudniowego "Zapraszamy do Trójki", w którym prowadzący rozmawiali na tematy polityczne, społeczne czy kulturalne, teraz pojawia się "Do Trójki zaprasza..." - program prowadzony codziennie przez kogoś innego.

Piotr BaronJuż oficjalnie jest nowa ramówka Trójki. Baron zostaje, nie poprowadzi jednak listy

Zobacz wideo Katarzyna Pakosińska: Straciłam dwa medialne domy: telewizyjną Dwójkę i radiową Trójkę. Można powiedzieć, że stałam się bezdomna

Jednym z najnowszych pracowników stacji jest Bartłomiej Graczak, którego widzowie mogą kojarzyć z anteny Telewizji Republika oraz jako reportera głównego wydania "Wiadomości" czy prezentera TVP Info.