Sanah, a właściwie Zuzanna Jurczak, to wokalistka, którą dziś wielu nazywa "księżniczką polskiego popu". W zeszłym roku obroniła pracę licencjacką w klasie skrzypiec na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (teraz kontynuuje edukację na kierunku instrumentalistyka). W tym podbiła polską scenę muzyczną debiutanckim albumem "Królowa dram", zdobywając trzy nominacje do Fryderyków, a także do MTV Europe Music Awards 2020 i cztery nagrody w Opolu. Jej "No sory" dostało nagrodę za tekst, muzykę, a także od dziennikarzy akredytowanych przy imprezie. "Melodia" z kolei została wyróżniona na festiwalu polskiej piosenki nagrodą internautów koncertu "Od Opola do Opola". Nic dziwnego, bo Sanah to królowa nie tylko dram, ale i sieci.
Młoda wokalistka znalazła się na pierwszym miejscu listy 10 najchętniej oglądanych artystów 2020 roku Vevo Polska. Sanah wyprzedziła Cleo. Dopiero na trzecim miejscu znalazła się zagraniczna gwiazda - Lady Gaga. W dziesiątce jest zresztą więcej polskich artystów: Viki Gabor (miejsce 6.) i Dawid Podsiadło (miejsce 8.).
Także w rankingu najczęściej oglądanych teledysków na szczycie jest Sanah. Jej najbardziej popularnym klipem jest "Szampan" z 47 mln odtworzeń. To dane oficjalne (stan na 15 grudnia) - w tym momencie ten teledysk ma na liczniku YouTubie już ponad 51 mln wyświetleń!
Piosenkarce udało się jednak umieścić w dziesiątce więcej swoich utworów: na trzecim miejscu listy jest "Melodia", na piątym "No sory", a na ósmym "Królowa dram". Jeśli chodzi o podium, teledyski Jurczak przedziela duet Viki Gabor z Kayah - ich "Ramię w ramię" obejrzany został w tym roku już 37 mln razy. Żeby załapać się do TOP10, potrzebnych było 8,1 mln wyświetleń.
Film "Ekipa x WIP Bros - przejmujemy jutuby" był natomiast najczęściej wyświetlanym na YouTubie w Polsce w 2020 roku - wynika z analizy YouTube. Na drugim miejscu znalazł się występ prezydenta "Andrzej Duda #Hot16Challenge2". Zwycięzca zebrał 57,9 mln odtworzeń, występ prezydenta 12,4 mln.
Cztery miejsca w dziesiątce zajęły produkcje związane z akcją #hot16challenge2, zainicjowaną przez rapera Solara, której celem była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. Na szóstym miejscu jest produkcja Tomasza i Marka Sekielskich "Zabawa w chowanego" - film dokumentalny o pedofilii w kościele (ma już 8,7 mln wyświetleń).