Radio 357 osiągnęło kolejny cel w zbiórce internetowej. Będzie Radio 2.0 - co to oznacza?

Start Radia 357 pomógł nowej rozgłośni byłych dziennikarzy Trójki rozkręcić zbiórkę na Patronite. Od 5 stycznia kwota stałego wsparcia poszybowała w górę - 8 stycznia przed południem przekroczyła już zakładany próg 485 tys. zł o ponad 20 tys. zł. Radiowcy szykują się do wprowadzenia swojej działalności w fazę "Radio 2.0". W styczniu zaczną od sportu i reportaży, a w lutym będą się rozkręcać.

Radio 357 ruszyło we wtorek, 5 stycznia o godz. 6:30 od porannego programu prowadzonego przez Marcina Łukawskiego. Nowa rozgłośnia została stworzona przez grupę byłych dziennikarzy radiowej Trójki, którzy zapowiadają, że słuchacze Radia 357 otrzymają "to, co pamiętają, za czym tęsknią, a czego dziś już nie słychać". Na antenie można posłuchać m.in. Marka Niedźwieckiego, Piotra Stelmacha, Marcina Łukawskiego i Katarzyny Borowieckiej. Obecnie radio funkcjonuje w formie "0.9", tj. z pewnymi lukami w ramówce i ciszą nocną. Niebawem ma się to jednak zmienić, bo zbiórka na rzecz Radia 357 w serwisie Patronite osiągnęła swój (na razie) główny cel.

Ernest ZozuńJest ramówka Radia 357. Do ekipy dołączyli Zozuń, Szwajgier i Gąsiorowski

Zobacz wideo Którzy artyści uniknęli cenzury, a którzy spotkali się z jej nadgorliwością?

Radio 357 przygotowuje się do wejścia w kolejną fazę

W czwartek na facebookowym profilu Radia 357 pojawił się "plan gry na najbliższe miesiące". Styczeń ma przynieść audycje sportowe oraz reportaż. W lutym do ramówki zostaną wprowadzone serwisy informacyjne i sportowe, które początkowo będą emitowane rano i po południu, a do tego pojawi się biblioteka podcastów. "Również w lutym zagęści się nasza publicystyka i pojawią się korespondencje zagraniczne, a w marcu dołączą sprawy międzynarodowe" - zapowiadają radiowcy we wpisie.

Jak zapewnia Radio 357, "pełne Radio 2.0" to nie tylko zapełniona ramówka, ale też "funkcjonalność aplikacji i serwisy www pozwalające na indywidualne dobieranie treści", jak również "algorytmy, które muszą mieć czas, by się 'nauczyć' użytkowników". Na uruchomienie wszystkich zakładanych elementów ekipa daje sobie czas do czwartego kwartału 2021 roku. Docelowo Radio 357 chce być pierwszym w Polsce radiem FM finansowanym w całości społecznościowo. "Zmierzamy w stronę zakupienia częstotliwości FM. Co Państwo na to? Własne społecznościowe radio naziemne…" - czytamy w opisie zbiórki na Patronite. 8 stycznia przed godz. 10 miesięczne wsparcie w jej ramach wynosiło ponad 505 tys. zł.

Przed startem Radio 357 przeprowadziło dwie udane akcje - pierwszą z nich była świąteczna aukcja charytatywna, prowadzona przez Kubę Strzyczkowskiego, podobnie jak przez poprzednie dwie dekady w Trójce. W ciągu kilku godzin audycji na rzecz wsparcia dzieci pozbawionych dostępu do edukacji zdalnej udało się zebrać prawie 280 tys. zł. Z kolei 1 stycznia wybrzmiał "Top Wszech Czasów Radia 357" - Piotr Stelmach, Marcin Łukawski i Marek Niedźwiecki przez 12 godzin prezentowali swoje osobiste "topowe" listy, zaś pod koniec dnia radio pochwaliło się imponującymi wynikami słuchalności.

Radio 357 - Marek Niedźwiecki"Top Wszech Czasów" Radia 357 dużym sukcesem. Radiowcy chwalą się imponującymi liczbami