Kasia Lins udowadnia po raz kolejny, że jest unikatową artystką na polskiej scenie - nawet jeśli jej muzykę można kategoryzować jako pop alternatywny czy pop noir, to jednak każde określenie będzie ograniczające. Lins nie poddaje się próbom porównywania jej z kimkolwiek i próżno szukać konkretnych inspiracji innymi piosenkarkami - warto za to przyjrzeć się źródłom jej fascynacji w poezji, filmie, teatrze, a nawet malarstwie. Wokalistka i kompozytorka dała kolejny popis swoich szerokich zdolności w teledysku do singla "Morze Czerwone".
Lins wciela się raz w mistrzynię ceremonii okultystycznej ("Rób tak dalej"), kiedy indziej w zakonnicę ("Koniec ¶wiata"), raz w pannę młodą ("Moja wina"), a raz w okrytą żałobą wdowę. W "Morzu Czerwonym" wykorzystała zasady ceremonii żałobnej, w której nie pierwszy raz swoje role odegrał cały jej zespół, jak również mama oraz przyjaciółka. Tekst "Morza Czerwonego" idealnie komponuje się z nakręconym prawie w jednym ujęciu klipem. - "Morze Czerwone" ma tak wysoką temperaturę, że przejście przez nie jest jak doświadczenie ognia piekielnego, a skoro go już doświadczyłam, mogę tylko dodać: Ogniu, krocz ze mną! - mówi Kasia Lins.
Najlepszym sposobem na wejście w świat Kasi Lins jest oglądanie jej teledysków - jeden po drugim. Jeśli "Mojej winy" posłuchamy jako zbioru piosenek, dźwiękowej powie¶ci, gdzie każda piosenka jest kolejnym rozdziałem przejmującej historii, wówczas zorientujemy się, jak bardzo ścisłe są związki Lins z filmem, jak intensywny związek jej teksty mają z muzyką i obrazem. U Lins nic nie jest przypadkowe. Artystka sama komponuje utwory, pisze teksty, odpowiada za aranżację oraz wpływa na produkcję utworu, a także pisze scenariusze teledysków i reżyseruje je wspólnie z kompozytorem, gitarzystą i operatorem Karolem Łakomcem.
Kasia Lins to wokalistka, pianistka, kompozytorka i autorka tekstów. W 2018 roku wydała długogrający album "Wiersz ostatni", który spotkał się z doskonałym odbiorem zarówno słuchaczy, jak i dziennikarzy. W 2019 dzięki tej płycie została dwukrotnie nominowana do nagrody Fryderyki 2019 w kategorii Album Roku Pop Alternatywny oraz w kategorii Autor Roku za teksty.