Martin Lange prezentuje klip do debiutanckiego singla "Oddychaj"

Michał Lange i Marcin Makowiec, czyli Martin Lange, w portfolio mają współpracę z Rosalie., Reni Jusis, Michałem Szpakiem i Kasią Lins, a to tylko część długiej listy. Po kilku latach pracy studyjnej nad muzyką innych artystów prezentują intensywnie emocjonalną, osadzoną w indie popowym klimacie, autorską odsłonę. Premierowy singiel "Oddychaj" jest dla nich nowym otwarciem.

Debiutancki klip Martina Lange powstał w malowniczej nadmorskiej scenerii. Klimat północnej Polski nie jest bez znaczenia w twórczości trójmiejskiego duetu, czego ujścia możemy spodziewać się na całym albumie.

Zobacz wideo Popkultura odc. 69

"Oddychaj". Debiutancki utwór Martina Lange o rodzicielstwie (i nie tylko)

- Tuż po pierwszym przesłuchaniu utworu "Oddychaj" niemal natychmiast do głowy nasunął nam się jeden bardzo konkretny temat – strata. Zdecydowaliśmy się opowiedzieć historię, w której w metaforyczny sposób pokazujemy, jak wielkie spustoszenie w życiu może spowodować i jak ciężko sobie z nią poradzić - mówią reżyserzy teledysku, Łukasz Ruciński i Michał Włodarczyk. - Dopiero moment akceptacji i pogodzenia się z sytuacją, niezależnie w jaki sposób dotrzemy do tego etapu, przynosi nam spokój i w końcu pozwala zrobić krok do przodu.

Filmowcy opisują, że "surowa nadmorska zimowa sceneria" okazała się świetnym tłem dla opowieści, choć wymagającym nie tylko dla realizacji, ale również dla grających nasze postaci artystów. - Nasza interpretacja różni się od pierwotnej intencji twórcy tekstu, ale to tylko pokazuje jak bardzo uniwersalne wydaje się być jego znaczenie - dodają reżyserzy.

 

Michał Lange, wokalista i współkompozytor, wyjaśnia, że utwór "Oddychaj" powstał na podstawie uczucia i obaw towarzyszących mu w momencie stawania się ojcem. - W centrum narracji stawiam jednak samą relację. Niekoniecznie musi odnosić się do rodzicielstwa, może opowiadać o dbaniu o siebie nawzajem, o trosce o drugiego człowieka - mówi artysta.

Nie tylko „Oddychaj”, ale też „Oddychaj świadomie” – to motto przyświecające działalności partnera klipu, Airly, które zajmuje się dostarczaniem informacji o jakości powietrza w Twoim otoczeniu oraz edukacją na temat znaczenia jakości powietrza. Dane zbierane przez Airly dostępne są na map.airly.org lub w aplikacji