Dyrektor radiowej Trójki złożył rezygnację. Michał Narkiewicz-Jodko nie jest już redaktorem naczelnym

Michał Narkiewicz-Jodko nie jest już dyrektorem Programu III Polskiego Radia. Polskie Radio poinformowało, że zarząd przyjął jego rezygnację ze stanowiska i został już wyznaczony p.o. dyrekora. Narkiewicz-Jodko ma pozostać szefem Agencji Muzycznej Polskiego Radia.

Do czasu powołania nowego dyrektora Trójki, anteną kierować ma Paweł Kwieciński, dyrektor biura programowego Polskiego Radia. Komunikat trafił do mediów w środę, m.in. Wirtualnych Mediów i Press.

Zobacz wideo 2020 był przełomem dla polskich stacji radiowych. I krytyczny dla "Trójki"

Trójka. Michał Narkiewicz-Jodko już nie jest dyrektorem, funkcję sprawował od sierpnia 2020

Michał Narkiewicz-Jodko został dyrektorem Programu III Polskiego Radia 20 sierpnia 2020 roku i zastąpił na stanowisku dyrektora-redaktora naczelnego Trójki Kubę Strzyczkowskiego. Strzyczkowski objął natomiast to stanowisko zaledwie w maju 2020 roku, po kontrowersjach wywołanych unieważnieniem notowania Listy Przebojów Programu Trzeciego, w którym na pierwszym miejscu znalazł się utwór Kazika Staszewskiego "Twój ból jest lepszy niż mój".

Gdy Narkiewicz-Jodko był powoływany na stanowisko, prezeska Polskiego Radia Agnieszka Kamińska mówiła:

Wprowadzenie zmian jest niezbędne ze względu na potrzebę poprawy wyników słuchalności, która osiągnęła w ostatnich 3 miesiącach najniższy poziom w historii istnienia Trójki. Niezbędne jest też stworzenie spójnej wizji i planów rozwoju Programu III oraz usprawnienie zarządzania anteną i sposobu jej funkcjonowania.

Od tamtej pory słuchalność Trójki ciągle jednak spada. Jak pokazują najnowsze wyniki badania Radio Track, stacja po raz kolejny odnotowała najniższy wynik słuchalności w swojej historii. Podczas gdy rok temu była czwartą co do popularności rozgłośnią, teraz plasuje się na miejscu trzynastym z wynikiem poniżej dwóch procent.

Strzyczkowski natomiast po odwołaniu przez Zarząd Polskiego Radia razem z wieloma innymi byłymi pracownikami Trójki założył internetowe Radio 357, które wystartowało 5 stycznia tego roku. W tym momencie finansowana przez słuchaczy w ramach internetowej zbiórki rozgłośnia może liczyć na miesięczne wpłaty w wysokości ponad 610 tys. złotych.

Więcej o: