Spotify testuje nowy tani abonament: Mniej niż dolar za przełączenie piosenek. Są minusy

Spotify postanowił sprawdzić, czy przyjmie się oferta przejściowa pomiędzy bezpłatną wersją serwisu z reklamami i ograniczoną możliwością pomijania piosenek a pakietem premium. Nowy tani abonament kosztuje 99 centów miesięcznie i pozwala dowolnie przeskakiwać pomiędzy wybranymi utworami. Jest pewien szkopuł - reklamy zostają.

Darmowa wersja Spotify pozwala użytkownikom słuchać wybranej muzyki, jednak w zamian muszą pogodzić się z tym, że nie mają pełnego dostępu do zasobów platformy, a serwis działa trochę jak radio. Nie ma możliwości dowolnego pomijania utworów na liście odtwarzania, nie można wybierać konkretnych piosenek, nie zawsze ma się kontrolę nad tym, co poleci i trzeba pogodzić się z regularnie nadawanymi reklamami. Płatny plan premium w USA dla jednej osoby kosztuje z kolei 10 dolarów i daje pełną dowolność w doborze słuchanej muzyki, dostęp do konta na różnych urządzeniach, możliwość odtwarzania w trybie offline, spersonalizowane playlisty tworzone na podstawie historii odtwarzania oraz brak reklam. W Polsce za pojedyncze konto płaci się 19,99 zł (w promocji studenckiej to 9,99), a w przypadku kont grupowych 24,99 lub 29,99 zł.

Zobacz wideo Miłość i muzyka łączą się nie tylko w piosenkach. Uczucie doprowadziło niektóre zespoły do rozpadu

Spotify testuje super tani abonament

Pomiędzy darmowym kontem a planami premium nie było do tej pory żadnej wersji przejściowej. Teraz Spotify sprawdza, czy przyjmie się model, w którym miesięczna opłata jest bardzo niska i znosi część ograniczeń, z jakimi mierzą się bezpłatni użytkownicy. W ramach planu Spotify Plus nie będzie ograniczenia co do liczby pominiętych na godzinę piosenek — jest też dostęp do muzyki, której za darmo słuchać nie można. Miesięczna opłata to 99 centów. Minus jest taki, że reklamy zostają.

Spotify Plus jest dopiero w fazie testowej i oferowany jest tylko nielicznym. Przedstawiciele spółki przekazali mediom - "Ciągle pracujemy nad tym, by poprawić jakość doświadczeń ze Spotify i rutynowo przeprowadzamy testy, by przekazać potem swoje decyzje. Obecnie testujemy abonament z reklamami na ograniczonej grupie użytkowników" - przekazuje serwis Gizmodo.

Rzecznik prasowy firmy podkreśla, że kształt oferty może się jeszcze zmienić — wszystko zależy od tego, jak przebiegnie okres próbny. "Niektóre testy kończą się wprowadzeniem nowych udogodnień i ofert, inne tylko pozwalają się nam czegoś nauczyć. W tym momencie nie mamy żadnych dodatkowych informacji" - czytamy w komentarzu.

Jak wynika z najnowszych raportów, w lipcu Spotify miał 158 mln użytkowników płacących abonament ze wszystkich 365 mln korzystających z platformy — to o ponad 20 procent więcej niż rok temu w analogicznym okresie. Testy mają pokazać, czy taka oferta będzie dostateczny, by przekonać pozostałych 200 mln osób, by też uiszczały choćby niską opłatę.

Więcej o: