Według badania Radio Track Kantar Polska od lipca do września 2021 udział Trójki wyniósł o 1,6 pkt proc. (48,5 proc.) mniej niż przed rokiem. Tak kiepskiej słuchalności Program III Polskiego Radia nie miał nigdy w historii tego badania, zaliczył też największy spadek wśród notowanych stacji (do spółki z Radio SuperNova). Serwis Wirtualne Media przypomina, że w 2019 roku Trójka miała 5,1 proc. udziału, w 2018 roku - 5,7 proc., a kilka lat wcześniej nawet powyżej 7 proc. Zwraca też uwagę na wypowiedzi polityków Prawa i Sprawiedliwości i przedstawicieli Polskiego Radia, sugerujących, że badanie faworyzuje duże stacje komercyjne. Posłanka Joanna Lichocka pisze na Twitterze:
Tzw. badanie słuchalności radia jest sondażem robionym przez Kantar na zlecenie Agory, Radia Zet i RMF. Żadnego rzeczywistego pomiaru nie ma.
Tego typu zarzuty odpiera Komitet Badań Radiowych.
Powołuje się przy tym na artykuł z "Polska Times", w którym dr. Jolanta Hajdasz, dyrektorka Centrum Monitoringu Wolności Prasy SDP, twierdzi, że Radio Track "jest przede wszystkim telefonicznym sondażem na temat rozpoznawalności danej marki radiowej, a nie realnym pomiarem słuchalności". Warto zauważyć, że dziennik należy do Polska Press, nad którym kontrolę sprawuje PKN Orlen.
Zajmujące pierwsze miejsce w najnowszym zestawieniu RMF FM może szczycić się wynikiem 30,3 proc.
Z kolei Rada Programowa Polskiego Radia, z przewodniczącym Markiem Suskim z Prawa i Sprawiedliwości na czele, głosami sześciu członków negatywnie zaopiniowała nową ramówkę Trójki, która zaczęła obowiązywać od 11 października. Press cytuje Suskiego:
Moim zdaniem ramówka nie gwarantuje poprawy słuchalności.
To nie pierwszy taki przypadek, podobną decyzję Rada Programowa podjęła w przypadku ramówki Trójki w kwietniu tego roku.