Pierwszym wideo, które przekroczyło na YouTubie miliard wyświetleń, była koreańska piosenka "Gangnam Style" od Psy. Może być trudno w to uwierzyć, ale od tego czasu minęło już 10 lat. Od 2012 roku musieliśmy czekać, by została pobita kolejna granica.
Pierwszą piosenką, która przekroczyła barierę 10 mld wyświetleń, jest dziecięca piosenka "Baby Shark". Dojście do tego poziomu zajęło jej sześć lat. Utwór zamieszczono na kanale Pinkfong w 2016 roku. Do 2018 roku obejrzano ją dwa miliardy razy, a w 2020 stała się najczęściej oglądanym materiałem w historii YouTube'a.
Słynna piosenka ma jednak również swą ciemną stronę. I nie chodzi tylko o to, że jest zmorą rodziców, dziadków i opiekunów, którym śni się po nocach. W październiku 2020 r. dziennik "New York Times" informował o postawieniu zarzutów trzem pracownikom więzienia w Oklahomie, którzy mieli karać więźniów, zmuszając ich do słuchania "Baby Shark" bez przerwy przez dwie godziny.
Więcej informacji ze świata na stronie głównej Gazeta.pl
Drugie miejsce zajmuje "Despacito" Lusia Fonsiego z 7,7 mld wyświetleń, Trzecia pozycja, to znów piosenka dla dzieci - "Johny Johny Yes Papa" od LooLoo Kids, którą odtworzono 6,1 mld razy. Na czwartym miejscu znalazł się Ed Sheeran z 5,58 mld wyświetleniami "Shape of You", a pierwszą piątkę zamyka ostatni utwór z ponad pięcioma miliardami odtworzeń, czyli "See You Again" Wiza Khalify przesłuchane na serwisie 5,38 mld razy. "Gangnam Style" wypadł natomiast z pierwszej dziesiątki. 4,31 mld odtworzeń dało piosence 11. pozycję.
W pierwszej dziesiątce, aż sześć wideo to treści dla dzieci. To tylko jeden z dowodów na to, że YouTubie stoi treściami dla najmłodszych. Kolejnym może być zestawienie najlepiej zarabiających YouTuberów. Przez trzy lata do 2020 roku, był to dziewięcioletni Ryan Kaji z Teksasu, który recenzuje zabawki. W zeszłym roku stracił pierwszej miejsce, ale znalazł się na siódmym miejscu listy.