Współcześnie wartość artystów w branży muzycznej wytwórnie mierzą, biorąc pod uwagę nie tylko liczbę sprzedanych płyt, ale też odtworzeń. Oprócz statystyk popularnych platform streamingowych jak Tidal czy Spotify istotna jest rola YouTube'a. To tam wykonawcy najchętniej publikują swoje teledyski. Których oglądano najchętniej? Portal udostępnił statystyki. Na liście znalazło się dziewięciu solistów i jeden zespół.
Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Artystki stanowią 40 proc. listy najchętniej oglądanych wykonawców. Wśród nich najpopularniejsza jest Taylor Swift, która zamyka pierwszą piątkę z wynikiem 23,3 mld wyświetleń. Wokalistka zdobyła rekordową liczbę nagród Grammy przyznanych kobiecie i jako jedyna trzykrotnie wygrała w kategorii Album Roku. Wkrótce odbierze także nagrodę za tytuł Artysty Dekady z ramienia Nashville Songwriters Association International. Teledysk do "All To Well", który obejrzano 73 mln razy, ma również szansę otrzymać nominację do Oscara.
Niewiele niższy wynik w zestawieniu YouTube uzyskały też Katy Perry (23 mld) i Shakira (22,6 mld). Listę zarówno najlepszych kobiet, jak i całą dziesiątkę, kończy Ariana Grande, która uzyskała 20,1 mld wyświetleń. Artystka odkładała w czasie pracę nad nowym materiałem, by skupić się na udziale w musicalu "Wicked". Jej najnowszym wydawnictwem pozostaje album "Positions" z 2020 roku.
Wśród nazwisk zwycięzców pojawili się także stosunkowo nowi artyści. To dwaj portorykańscy wokaliści, którzy w ostatnim czasie zyskują na popularności. Bad Bunny, zajmujący wysokie, czwarte miejsce na liście, jest autorem najpopularniejszej płyty tegorocznych wakacji. Zarówno w czerwcu, jak i w lipcu album "Un Verano Sin Ti" znajdował się na szczytach list przebojów i zestawień Spotify. Artysta łączy rap z bachatą, reggae i rytmami latino, których wpływ słychać w stacjach radiowych od kilku sezonów. 20 miliardów odtworzeń przekroczył również Ozuna, zdobywca dwóch Latin Grammy. Choć światową rozpoznawalność przyniósł mu dopiero singiel "Santo" z 2022 nagrany we współpracy z Christiną Aguilerą, debiutował już w 2017 roku. Od tamtej pory sprzedał ponad 15 milionów płyt.
Choć w zestawieniu YouTube przeważają soliści, niekwestionowanym liderem jest jedyny zespół, jaki się w nim znalazł. To koreański boysband BTS. Spora w tym zasługa fanów, którzy przy okazji premier każdego z nowych wydawnictw grupy odznaczają się dużą determinacją. Jeden z nowszych singli, "Butter", promujący album o tym samym tytule, ma prawie 800 milionów wyświetleń. To tylko jeden z teledysków. Najpopularniejsze utwory obejrzało ponad miliard użytkowników ("Dynamite" i "Boy With Luv" - ponad 1,5 mld wyświetleń). Łącznie zdobyły ponad 26,75 mld odtworzeń, co pozwoliło Koreańczykom minimalnie wyprzedzić Justina Biebera i Eda Sheerana. Najnowszym albumem BTS wciąż jest antologia "Proof" z 2022 roku.
Pełną listę artystów można znaleźć poniżej:
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina