Konflikt pomiędzy Ticketmaster a rekordzistką nagród Grammys i list Billboarda trwa od zeszłego tygodnia, gdy jej fani starali się kupić bilety na nadchodzącą trasę "The Eras Tour". Strona uległa nagłej awarii w momencie prowadzenia przedsprzedaży, co spotkało się z ostrą krytyką konsumentów. Mają dość podwyżek cen, opłat dodatkowych i monopolu firmy na większość ważniejszych wydarzeń.
Przedsprzedaż biletów na nadchodzącą The Eras Tour Taylor Swift rozpoczęła się w miniony wtorek. Fani, którzy otrzymali specjalny kod dostępu mieli możliwość ich wcześniejszego zakupu od godziny 10:00, ale już 20 minut po określonej porze strona zaczęła się zawieszać. Ticketmaster nie uporał się z awarią do końca dnia i był zmuszony przełożyć wyczekiwaną przedsprzedaż na późniejszy termin, by uniknąć obciążeń serwerów. To jednak nie koniec problemów. 17 listopada przedstawiciel firmy ogłosił, że zaplanowany na następny dzień powrót pierwszej puli biletów na koncerty Swift nie dojdzie do skutku z powodu "niezwykle wysokiego popytu", co znów może poskutkować wyłączeniem strony z użytku. Dodał, że sprzedano już jednak ponad 2,4 miliona biletów i przeproszono fanów artystki. Głos zabrała również Taylor.
Istnieje wiele powodów, dla których ludziom tak trudno było zdobyć bilety, a ja próbuję dowiedzieć się, jak tę sytuację można poprawić w przyszłości. Nie zamierzam nikogo usprawiedliwiać, ponieważ wielokrotnie pytaliśmy [Ticketmaster], czy mogą obsłużyć tego rodzaju sprzedaż i zapewniono nas, że mogą.
– napisała Swift w oświadczeniu na swoim Instagramie w zeszły piątek.
Więcej aktualnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Politycy ze Stanów Zjednoczonych, demokratyczna senator Amy Klobuchar i republikański senator Mike Lee, członkowie Senackiej Podkomisji ds. Polityki Konkurencji, Antymonopolu i Praw Konsumentów ogłosili, że zorganizują specjalne spotkanie, którego celem będzie zbadanie monopolistycznych zapędów Ticketmastera i ich konsekwencji. Klobuchar napisała również list do dyrektora generalnego Live Nation Enternainment, Michaela Rapino, by wyrazić swoje obawy co do przyszłości branży koncertowej. Termin rozprawy i przesłuchań świadków nie został jeszcze ogłoszony.
W zeszłym tygodniu problem braku konkurencji na rynku biletów stał się boleśnie oczywisty, gdy strona internetowa Ticketmaster zawiodła setki tysięcy fanów, którzy chcieli kupić bilety na koncerty. Przeprowadzimy dochodzenie by zbadać, jak konsolidacja w branży rozrywki na żywo i sprzedaży biletów szkodzi zarówno klientom, jak i artystom. Kiedy nie ma konkurencji oferującej lepsze usługi i uczciwe ceny, wszyscy ponosimy konsekwencje.
- powiedziała Klobuchar w komunikacie prasowym.
Czy ludzie są źli na Ticketmaster za to, że nie mogą dostać biletów na Taylor Swift, czy za to, że ich monopolistyczna władza pozwala im obciążać konsumentów opłatami za usługi na poziomie wymuszania haraczy? Odpowiedź brzmi: oba. #PearlJamMiałRację.
- komentują internauci w nawiązaniu do walki innych artystów z serwisem. Zeszłej wiosny pozew przeciwko Ticketmaster wszczął zespół Pearl Jam, a magazyn Time określił tę prawną batalię "Świętą Wojną rock and rolla". Grupa jest zdania, że firma ma "praktycznie absolutny monopol na dystrybucję biletów na koncerty". W rzeczywistości konkurencja Ticketmastera istnieje, ale nie ma siły przebicia. W 1991 serwis przejął największą ówczesną platformę w branży, Ticketron, który tracił kilka milionów rocznie. W jaki sposób oni nie tracą? Wprowadzają dodatkowe opłaty dla użytkowników wahające się od 3 do 6 dolarów, które mogą zwiększyć wartość nominalną biletu nawet o 30%.
Nasz zespół, który jest zdeterminowany, aby utrzymać niskie ceny biletów, zawsze będzie w konflikcie z Ticketmaster.
- oświadczył gitarzysta Pearl Jam, Stone Gossard.
The Eras Tour Taylor Swift ma się rozpocząć tej wiosny.