"Shape of You" Eda Sheerana nie jest już najpopularniejszym utworem na Spotify. Taką informację przekazał profil Chart Data, analizujący dane m.in. z list Billboard, Soundscan, Mediatraffic, Official Charts Company, Recording Industry Association of America (RIAA), National Syndicate of Phonographic Publishing (SNEP) i British Phonographic Industry (BPI). Aktywnie monitoruje również dane z serwisów streamingowych. Teraz rekordzistą jest kanadyjski wokalista i producent muzyczny The Weeknd.
Singiel, któremu 31 grudnia 2022 udało się uzyskać 3,332 miliardy odtworzeń nie jest nowością. To przebój, który miał premierę 29 listopada 2019 roku, "Blinding Lights", pochodzący z wydanej już w 2020 płyty "After Hours". Piosenka trafiła na szczyt list Billboard m.in. w Wielkiej Brytanii, Australii i Polsce. To niejedyny sukces The Weeknd w naszym kraju. "After Hours" uzyskało tu status złotej płyty, a "Blinding Lights" było najczęściej odtwarzanym utworem w polskich rozgłośniach radiowych. Muzyk napisał "Blinding Lights" na podstawie doświadczeń, jakie przyniósł mu pełen konfliktów związek z modelką Bellą Hadid. Krytycy docenili jednak nie tylko warstwę tekstową, ale i muzyczną. Podkreślano nawiązania do estetyki lat 80., obecne w synthwave'owych brzmieniach, odróżniających singiel od innych utworów w upodobanym przez artystę klimacie R&B. Do piosenki powstał również teledysk, nawiązujący do popkultury, m.in. Miasta Grzechu czy "Jokera".
"Blinding Lights" podbiło Spotify już w 2020, stając się najczęściej słuchanym utworem na platformie w tym roku zyskując wówczas 1,6 miliarda odtworzeń. Od tamtej pory liczba ta wzrosła ponad dwukrotnie. Singiel odsłuchano już 3,332 miliarda razy, dzięki czemu zdetronizował "Shape of You" Eda Sheerana - pierwszą piosenkę, która przekroczyła granicę 3 miliardów odtworzeń w serwisie. Tylko tym dwóm utworom udało się osiągnąć taki wynik. "Blinding Lights" ma na koncie wiele innych rekordów. Przez 4 tygodnie utrzymywał się na szczycie Billboard Hot 100 w Stanach Zjednoczonych i spędził najdłuższy okres w pierwszej piątce w historii notowania. W pierwszej dziesiątce utrzymywał się przez cały rok. Zdaniem International Federation of the Phonographic Industry odniósł największy sukces spośród wszystkich singli wydanych w 2020 i 2021 roku.
The Weeknd jest również autorem singla promującego nowy film Jamesa Camerona, "Avatar: Istota Wody" - "Nothing Is Lost (You Give Me Strength)".