Media Bez Wyboru. Dlaczego nie działają radia RMF FM, Radio ZET, TOK FM? Trwa protest mediów

Media Bez Wyboru. Stacje radiowe jak RMF FM, Radio ZET czy TOK FM wstrzymały dzisiejsze audycje. - Protestujemy, by mogli się Państwo przekonać, jak będzie wyglądać Polska bez niezależnych mediów - można przeczytać na stronie TOK FM. W ten sam sposób protestują niezależne stacje telewizyjne i serwisy internetowe.

W środę protestują nie tylko gazety, portale informacyjne i stacje telewizyjne, ale również stacje radiowe takie jak RMF FM, Radio ZET czy TOK FM. Nie usłyszycie ulubionych audycji. Niedługo tak może być już na stałe. Trwa akcja Media Bez Wyboru, która ma zwrócić uwagę na działania rządu, który dąży do wyeliminowania wolnych mediów w Polsce.

Protest mediów. Podatek od reklam uderzy w wolne media

Rząd zdecydował, że nałoży na firmy medialny dodatkowy podatek - od reklam. To oznacza dla wielu mediów problemy finansowe albo wręcz konieczność zaprzestania działalności. Zgodnie z założeniami ustawy, którą chce wprowadzić rząd, połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ, jako naprawianie konsekwencji finansowych pandemii koronawirusa. Protestujące media podkreślają, że zajmowanie się konsekwencjami koronawirusa, to rola państwa. Natomiast rolą mediów jest rzetelne informowanie i kontrolowanie poczynań władzy.

Media Bez Wyboru. O co chodzi w tej akcji? 

Akcja ma na celu zwrócenie uwagi na działania rządu, który dąży do wyeliminowania niezależnych serwisów informacyjnych w kraju. Rządzący robią to po cichu - podatkiem. A media nie chcą milczeć.

Mogą nas Państwo wesprzeć, wysyłając maila w obronie niezależnych mediów, do prezydenta, premiera, czy swojego posła lub senatora. Z góry Państwu za to serdecznie dziękujemy. 

 - można przeczytać na stronie TOK FM.

Media Bez Wyboru. Akcja przeciwko haraczowi, który osłabi niezależne media

Protestujemy, by mogli się Państwo przekonać, jak będzie wyglądać Polska bez niezależnych mediów. Jak będzie wyglądać Polska bez Państwa ulubionego radia, telewizji, gazety, portalu internetowego, serwisu streamingowego czy kina. 

- informuje na swojej stronie TOK FM z nadzieją, że czytelnicy, którzy doceniają rzetelne informacje i niezależność mediów okażą zrozumienie, a przede wszystkim - wsparcie.

Media bez wyboru. Dlaczego portale informacyjne, radia i telewizje nie działają? (zdjęcie ilustracyjne)Trwa akcja Media Bez Wyboru: Nie ma wolnego kraju bez niezależnych mediów

List otwarty do władz Rzeczpospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

Media bez wyboruMedia bez wyboru - akcja niezależnych wydawców ws. nowego podatku

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem Covid-19.

Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,

2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,

3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,

4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu:

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

Agora S.A.

AMS S.A.

Bonnier Business

Burda Media Polska

CANAL+

Dziennik Trybuna

Dziennik Wschodni

Edipresse Polska

Eleven Sports Network sp. z o.o.

Gazeta Radomszczańska

Gazeta Żoliborza

Green Content sp. z o.o.

Gremi Media S.A.

Grupa Eurozet

Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

Grupa Radiowa Agory sp. z o.o.

Grupa RMF

Grupa Wirtualna Polska

Grupa ZPR

Helios S.A.

Infor Biznes

Kino Polska TV S.A.

Lemon Records sp. z o.o.

Marshal Academy

Music TV sp. z o.o.

Muzo.fm sp. z o.o.

naTemat.pl

OKO.press

Polityka

Polska Press Grupa

Ringier Axel Springer Polska

STAVKA sp. z o.o.

Superstacja sp. z o.o.

Telewizja Polsat sp. z o.o.

Telewizja Puls sp. z o.o.

Telewizja Regionalna TVT

TIME S.A.

TV Spektrum sp. z o.o.

TVN S.A.

Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

Tygodnik Powszechny

Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

Wydawnictwo Magraf

Wydawnictwo Nowiny

Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

Zobacz wideo Pandemia, wybory, protesty - podsumowanie roku 2020
Więcej o: