Dzień Dziecka. Prezent, który sprawi radość? Polecamy gry

Dzień Dziecka już niedługo i pojawia się pytanie: co podarować w prezencie? Gry rozwijają wyobraźnię, ćwiczą zdolność logicznego myślenia, motorykę i są sposobem na miłe spędzenie czasu.

Gorąco polecam najnowsze gry Naszej Księgarni. W "Dziobakach" (5+) występują dziobaki, koale, kangury i lotopałanki, a gracze układają płytki na swoich planszach, tworząc łąki przecięte wodą. Zadaniem jest stworzenie łąki z jak największą liczbą zwierząt danego gatunku). Grając w "UFO" (6+) uczestnicy za pomocą latających spodków porywają rolników i zwierzęta hodowlane, muszą tylko uważać na inne małe zielone stworki, które lubią przejmować łupy.

Nowości to także "Strażnicy kosmosu" (7+) - tu gwiezdne myśliwce bronią planety przed inwazją kosmicznych najeźdźców, im więcej ich powstrzymasz, tym więcej punktów zgromadzisz, a także "Boarding" (10+), w której uczestnicy rozsadzają pasażerów w samolocie. Zakochani chcą siedzieć obok siebie, dzieci muszą mieć obok siebie dorosłych, a inni liczą na miejsce przy oknie lub przejściu, im więcej oczekiwań spełnimy, tym więcej punktów zbierzemy. W "Potędze słowa" (10+) wcielacie się w czarne charaktery walczące o dominację nad światem, a wygrywa osoba, która zdobędzie kontrolę nad największą liczbą obiektów przedstawionych na kartach - będziecie to robić, podając słowa z odpowiednimi literami.

 

Jeśli szukacie przede wszystkim ciekawych i mądrych zabaw i gier dla dzieci, w ciemno sięgajcie po te z logo Czuczu. W ich ofercie znajdziecie m.in. zestawy: "Odkrywam koło", "Odkrywam kształty", "Biblioteczka CzuCzu" i "Dźwięki Zwierzęta" (a wszystko to dla roczniaków), "Zabawy na start. Mój dzień" (dla dzieci 15 miesięcy+), "Zabawy na start. Mój rok" (dla dzieci 18 mies.+), "Zagadki z dziurką" (od 2 do 5+), "Mała akademia Literki" i "Mała akademia Cyferki" (3+) , a także rozmaite rysowanki i zgadywanki dla dzieci w różnym wieku. Nadają się do zabawy w domu i zabrania w podróż. Mądre, ciekawe, wciągające.

Prezent na Dzień Dziecka? Polecamy książki >>

No i puzzle, zawsze wyjątkowo starannie przygotowane i wydrukowane. To nie są zwyczajne układanki z ładnymi obrazkami. Mają nie tylko bawić ale i uczyć, dlatego zazwyczaj towarzyszą im dodatkowe treści i efektowne plakaty. Najnowsze to: "CzuCzu WIEŚ duuuże puzzle z dziurką" (2+, 34 elementy, wymiary puzzla 96x64 mm, idealne do wspólnego układania i opowiadania maluchom o wsi), "CzuCzu BAŁTYK puzzle obserwacyjne i plakat" (5+, 84 elementy, wymiary 48x68 cm, urokliwy opis morskich głębin dla przedszkolaków), "CzuCzu UKŁADAM POCIĄGI puzzle i plakat XXL" (5+, 104 elementy i aż 9,5 metra długości składu pociągu!) oraz "Układ słoneczny + plakat XXL" (to już raczej dla szkolniaków, 300 elementów, wymiary 98x68 cm).

 

Polecam też najnowsze gry Zielonej Sowy: "Nakarm chomiczka" (4+) - zabawa polega na napełnianiu brzuszków chomiczków rozmaitymi zdrowymi smakołykami, a także "Urodziny Tapiego" (4+). Tu wybieramy się na urodziny popularnego wikinga z cyklu książeczek Zielonej Sowy, rzucamy kostką i wykonujemy zadania. W "Kotek i motylki" (6+) wraz z niesfornym kotkiem Guciem biegamy po łące i poznajemy kolorowe motylki, a "Mewach" (6+) gracze budują na plaży domki z kart, przeszkadzając sobie nawzajem, podrzucając karty z mewami.

 

A na koniec kilka gier od FoxGames. "Iluzja" to niby gra 8+ ale zdarzyło mi się w nią bawić również z 3-letnią córeczką i wcale nie było łatwo wygrać. To prosta z pozoru karcianka. Wykładamy na przemian kolejne karty z kolorowymi rysunkami i staramy się ocenić, jaki procent miejsca zajmuje dany kolor. Okazuje się, że łatwo możemy się nabrać, a gra naprawdę wciąga.

Trudno mi ocenić, czy "Kingdomino: Duel" jest ciekawsze od "Kingdomino" (obie wersje mi się podobają), z pewnością jednak jest poręczniejsze. Układane na stole, podłodze, czy gdzie tam jeszcze gracie domina, zastępują kości i kartki, na których rysujecie swoje terytoria. Dzięki tej zamianie możecie grać nie tylko w domu ale też na przykład podczas jazdy samochodem (oczywiście uważając, żeby wam kości nie pospadały).

"Zombie Kidz: Ewolucja" to pierwsza gra typu legacy dla najmłodszych (7+). Zombie zaatakowały szkołę. Gracze muszą zebrać przyjaciół i wspólnie wymyślić najlepszą strategię na pokonanie stworów. Im więcej gracie, tym szybciej gra ewoluuje. Wypełniajcie specjalne misje i oznaczajcie swój postęp naklejkami, otwierajcie tajemnicze koperty, których zawartość wpłynie na grę. Dodajcie moce swoim bohaterom… A gra "Nowy Wspaniały Świat" to już bardziej rozbudowana i adresowana do trochę starszych graczy (12+) zabawa. Walczymy o zostanie władcą międzynarodowego imperium. Produkujemy surowce, wznosimy majestatyczne konstrukcje i rozwijamy nowoczesne technologie. Z każdą kolejną kartą musimy podejmować coraz trudniejsze decyzje. Sami ustalamy, w którym kierunku chcemy rozwinąć gospodarkę. Czy uda nam się poprowadzić swoje imperium do zwycięstwa?

 

Autor jest byłym dziennikarzem i redaktorem "Gazety Wyborczej", obecnie pracuje w Muzeum Krakowa. Książki i gry testuje na swoich dzieciach: 11-letnim Roszku, 3,5-letniej Zuzi i 2-letniej Zosi.

Więcej o: