Sąd nie zgodził się na zmianę. Cyfrowy Polsat zapłacił ponad 5 mln zł kary - będzie wniosek o kasację

Sąd już po raz drugi raz nie zgodził się na anulowanie kary w wysokości 5,3 mln zł, którą na Cyfrowy Polsat nałożył jeszcze pod koniec 2016 roku UOKiK. Od tego czasu firma składała już odwołanie i apelację. W marcu 2021 roku także ta druga apelacja została odrzucona. Polsat nie rezygnuje jednak z walki.

Cyfrowy Polsat musiał zapłacić 5,3 mln zł kary, którą nałożył na niego Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za "naruszenie zbiorowych interesów konsumenta". A to w związku z wprowadzającymi w błąd reklamami, w których pojawiło się hasło "Internet LTE bez limitu danych".

Zobacz wideo Rafał Brzozowski: Nie widzę powodu, żeby chować w głowę w piasek, że pracuję jako prezenter w TVP

Cyfrowy Polsat zapłacił ponad 5 mln kary za nierzetelne reklamy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Cyfrowy Polsat działał na szkodę klientów promując swoją ofertę zwodniczym hasłem "Internet LTE bez limitu danych". Zdaniem UOKiK slogan ten nie pokrywał się z rzeczywistymi warunkami promocji. Ta bowiem zakładała, że klienci będą mogli korzystać tylko z określonego pakietu danych, a po jego wykorzystaniu prędkość transmisji mogła zostać obniżona nawet do 32 kb/s - przypomina press.pl.

Polsat po odrzuceniu apelacji karę zapłacił, jak wynika z najnowszego sprawozdania finansowego, ale "Spółka zamierza złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego". Dodajmy, że według najnowszych danych grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat odnotowała znaczące wzrosty przychodów. Jak podają Wirtualne Media, abonamenci płacą średnio o sześć procent wyższy abonament niż przed rokiem, co w praktyce przekłada się na skok z 183,8 mln zł do 390,4 mln zł zysku netto.

Więcej o: