"Moda na sukces" znowu w Polsce, ale... nie w telewizji. Czy emisja w sieci ma sens?

Wielbiciele "Mody na sukces" będą mogli znowu oglądać legalnie ulubiony tasiemiec. Praw do emisji nie ma jednak żaden kanał telewizyjny, serial będzie dostępny w jednym z serwisów VOD. To dość zaskakujący ruch, w końcu losy Forresterów śledziła duża rzesza osób starszych, które niekoniecznie korzystają z nowych technologii.

Od 1 kwietnia "Modę na sukces" będzie można oglądać w sieci . Pokaże go serwis Player.pl, bezpłatnie od odcinka 6048, czyli następnego po tym, który w grudniu 2014 roku wyemitowała telewizyjna Jedynka - informuje serwis Wirtualnemedia.pl, któremu udało się także nieoficjalnie dowiedzieć, że toczyły się również - zakończone niepowodzeniem - rozmowy na temat emisji serialu na antenie TVN7, TV Puls i TV4.

Babcia przed komputerem?

O ile możliwość oglądania dalszych losów rodziny Forresterów, jej przyjaciół i wrogów to dobra wiadomość dla fanów produkcji, warto jednak zauważyć, że pokazywana w TVP1 "Moda na sukces" przez wszystkie lata, gdy badano jej oglądalność, osiągała lepsze wyniki w grupie 4+ niż wśród widzów najbardziej cenionych przez rynek reklamowy, tych w wieku 16-49 . To pozwala wysnuć wniosek, że bardzo znaczącą grupą były osoby starsze, choćby emeryci. Wśród tych wielbicieli serialu nie znajdzie się natomiast pewnie zbyt wielu osób, które korzystają z internetowych serwisów VOD...

W telewizji "Moda na sukces", dla wielu ludzi kultowy już tasiemiec, była pokazywana od 1994 roku. TVP1 decyzję o przerwaniu emisji 9 grudnia 2014 roku tłumaczyła względami finansowymi. - Taką decyzję musieliśmy podjąć ze względu na bardzo wysoką cenę, jakiej dystrybutor żądał od nas za kolejne odcinki - informował wtedy rzecznik TVP Jacek Rakowiecki. - TVP musi kierować się rachunkiem ekonomicznym i z wyjątkiem pozycji i programów mieszczących się w definicji misji nie może dopłacać do emitowania serialu, który jest przedsięwzięciem czysto komercyjnym - tłumaczył.

W amerykańskiej telewizji Forresterowie zadebiutowali w 1987 roku. Najdłużej, bo od samego początku do dzisiejszego dnia, w serialu występują John McCook jako Eric Forrester oraz Katherine Kelly Lang jako Brooke Logan. Oni, a także m.in. Hunter Tylo (serialowa Taylor) czy Ronn Moss (Ridge) zyskali status gwiazd, a grane przez nich postaci są rozpoznawane często nawet przez tych, którzy nigdy żadnego odcinka "Mody na sukces" nie widzieli. Opera mydlana doczekała się zarówno ston internetowych poświęconych serialowi, tworzonych przez fanów śledzących losy Forresterów z zainteresowaniem, jak i tych, które wyśmiewają tę produkcję.

 

"Moda na sukces" została w 2010 roku wpisany do "Księgi Rekordów Guinessa" jako najpopularniejsza na świecie opera mydlana pokazywana w ciągu dnia w telewizji.

Czy emisja w sieci w przypadku tej produkcji ma sens? Zagłosuj w sondzie pod tekstem.

Czy emisja Mody na sukces w sieci ma sens?
Więcej o: