Kultowy program? TVP nie przyciągnęła widzów "Telerankiem"

"Teleranek" ma złe wyniki oglądalności zarówno wśród dorosłej jak i najmłodszej widowni. TVP w trakcie nadawania programu przegrywa ze wszystkimi swoimi konkurentami - informuje portal Wirtualnemedia.pl.

Emisja "Teleranka" została wznowiona przez TVP 6 marca. Program był wyświetlany w niedzielny poranek o godz. 9.30. Od tego czasu do 12 czerwca średnia widownia czternastu premierowych odcinków to 240 tys. osób. Taki wynik to tylko 3,01 procent wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

 

Słynny "Teleranek" najmniejszą popularnością cieszył się wśród... dzieci. Wynik oglądalności dla widzów w wieku od 4 do 12 lat to zaledwie 14 tys. osób. A to oznacza, że tylko 1,82 proc. widzów w tym wieku oglądało program.

Widzowie wybrali konkurencyjne 

Widzowie w niedzielny poranek chętniej od "Teleranka" emitowanego w TVP1 wybierali „Dzień Dobry TVN”. Drugą najczęściej oglądaną stacją w tym czasie był Polsat, który wyświetlał animacje, a trzecią TVP2 z filmami dokumentalnymi i powtórkami serialu "Barwy szczęścia".

"Teleranek" wrócił na antenę TVP po sześciu latach. Program wcześniej był nadawany w programie pierwszym Telewizji Polskiej w latach 1972-2009 - z przerwą podczas stanu wojennego. Jego twórcami byli Maciej Zimiński i Joanna Koenig, a długoletnim prowadzącym m.in. Tadeusz Broś. Symbolem programu od początku jego emisji był kogut zaprojektowany przez Joannę Zacharzewską.

Na razie nie wiadomo, czy "Teleranek" znajdzie się w nowej ramówce TVP.