Netflix przymierza się do obniżki abonamentu jeszcze w tym roku. Ceny zaszkodziły wynikom serwisu

Według raportu Netflix po raz pierwszy zanotował spadek liczby abonentów na amerykańskim rynku. Przyczyną mają być opóźnienia we wprowadzaniu własnych produkcji oraz podwyżka cen abonamentu. Z tego powodu Netflix zaczął przymierzać się do obniżki cen.
Zobacz wideo

Jak podaje portal cyfrowa.rp.pl Reed Hastings obliczył, że zamiast zapowiadanych 5 milionów nowych użytkowników, Netflix powiększył grono swoich abonentów tylko o 2,7 mln osób. Dodatkowo po raz pierwszy amerykańska strona streamingowa zanotowała spadek liczby abonentów na swoim rodzimym rynku.

Netflix po raz pierwszy zanotował spadek liczby użytkowników w Stanach Zjednoczonych. W planach wprowadzenie obniżki cen abonamentów

Pod koniec czerwca 60,1 mln użytkowników w Stanach Zjednoczonych miało wykupiony abonament Netflixa i było to o 126 tysięcy mniej osób niż w marcu. Management serwisu zapowiada jednak, że w trzecim kwartale 2019 roku zdobędzie 7 mln abonentów, dzięki nowym sezonom takich popularnych seriali jak "Dom z papieru" czy "The Crown". Przy okazji zapewnił użytkowników Netflixa, że w najbliższym czasie nie ma planów wprowadzenia reklam do serwisu.

Ambitne plany Netflixa mogą zostać zablokowane przez ostatnią podwyżkę cen abonamentów. Z tego powodu serwis zaczął testować tańszy plan subskrypcyjny. Na razie testy przeprowadzone zostały tylko na terenie Indii. Do końca tego roku obniżki cen mają zostać wprowadzone do oferty - przynajmniej dla indyjskich odbiorców. Nowy abonament powstanie z myślą o użytkownikach, którzy seriale i filmy z Netflixa oglądają tylko przez aplikację na swoich smartfonach. Usługa taka ma kosztować zaledwie 14 złotych za miesiąc.

Więcej o: