Disney zablokuje reklamy serwisu Netflix, przed startem własnego serwisu streamingowego

Z nieoficjalnych informacji wynika, że koncern Disney nie będzie emitował w należących do niego stacjach telewizyjnych reklam promujących serwis Netflix. Powodem tej decyzji ma być uruchomienie platformy VOD Disney+, która ma być dostępna już w listopadzie tego roku.
Zobacz wideo

Jak podaje "The Wall Street Journal" firma Disney zakaże reklam serwisu Netflix w swoich stacjach telewizyjnych - takie informacje przekazały dziennikarzom osoby związane ze spółką. Materiały promocyjne tej platformy streamingowej mają przestać być emitowane we wszystkich kanałach telewizyjnych, z wyjątkiem stacji ESPN.

Disney chce zakazać reklam Netfliksa w swoich stacjach telewizyjnych

Strategia Disneya ma być wynikiem wprowadzenia nowej polityki reklamowej koncernu. Jest to jednak sprzeczne z informacjami "WSJ", który dotarł do relacji pracowników, według których Disney planował wcześniej blokowanie reklam innych platform takich jak Amazon Prime Video czy Apple TV+. Póki co jednak tylko Netflix jest dla tej firmy niechcianym reklamodawcą. Co ciekawe Netflix w 2018 roku wydał 99,2 mln dolarów na reklamy telewizyjne w Stanach Zjednoczonych, z czego aż 13 procent tej kwoty trafiło właśnie do sieci Disneya.

Disney już 12 listopada uruchomi swoją platformę z filmami i serialami na żądanie czyli VOD Disney+. Dostęp do platformy ma kosztować 6,99 dolarów miesięcznie. Na samym początku dostęp do serwisu będą mieli użytkownicy Stanów Zjednoczonych oraz kilku innych krajów.

Rozpoczęcie działalności VOD Disney+ sprawi, że platforma ta stanie się bezpośrednim konkurentem Netflixa w segmencie serwisów stremingowych. Ograniczenie reklam konkurencji ma zachęcać widzów do korzystania właśnie z platformy Disneya.

Więcej o: