Kurski odtrąbił sukces "Sylwestra Marzeń", konkurencja w tyle. "Dziękujemy widzom TVP za zwycięstwo"

"Sylwester Marzeń" TVP oglądało średnio 6 milionów osób, a w szczycie - ponad 8 milionów - wynika z danych podanych przez prezesa Telewizji Polskiej Jacka Kurskiego.

Jeśli ktoś w ostatnim czasie choćby na chwilę włączył TVP lub TVP Info, musiał słyszeć o "Sylwestrze Marzeń". Im bliżej było do nocy sylwestrowej, o czym pisaliśmy na Gazeta.pl, tym częściej informacje o imprezie Telewizji Polskiej pojawiały się m.in. w "Wiadomościach".

Oczekiwania wobec sylwestra w Zakopanem były ogromne, zwłaszcza że występowali: Natalia Oreiro, Thomas Anders & Modern Talking Band, Maryla Rodowicz, zespół Kombi, Golec uOrkiestra, no i oczywiście gwiazdy disco polo - Zenon Martyniuk, Boys czy Bayer Full.

"Sylwester Marzeń" w Zakopanem. Jacek Kurski: Średnio oglądało nas ponad 6 mln osób

Czy się udało? Według Jacka Kurskiego, prezesa TVP, Telewizja Polska swoim "Sylwestrem Marzeń" całkowicie zdeklasowała konkurencję, gromadząc przed telewizorami średnio 6,06 miliona osób, a w piku ponad osiem milionów widzów.

Sylwester Marzeń to nowa polska tradycja. Dziękujemy widzom TVP za to wspaniałe zwycięstwo!

- napisał na Twitterze Kurski, dołączając dane pomiarowe według Modelu Oglądalności Rzeczywistej (MOR, powstały na bazie klientów Netii). Z kolei podobne imprezy konkurencji miały gromadzić średnio 2,1 mln osób (Polsat) i 1,3 mln (TVN), przy pikach, kolejno, 2,8 mln i 2,08 mln.

Co z wynikami oglądalności? Trzeba czekać na Nielsena

Branżowy portal Wirtualnemedia.pl zauważa, że na dane z badania Nielsen Audience Measurement będzie trzeba poczekać do czwartku.

Według Modelu Oglądalności Rzeczywistej, opartym na danych od ponad 180 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii, programy TVP uzyskują najczęściej wyższą oglądalność niż w badaniu Nielsen Audience Measurement

- czytamy na portalu. Możliwe więc, że powtórzy się sytuacja sprzed roku, gdy Jacek Kurski obwieścił - opierając się na MOR - że średnio sylwestra w TVP oglądało 6,4 mln osób, gdy w Polsacie i TVN było to ponad 1,5 mln. Z kolei według Nielsena było to średnio 5,61 mln widzów w TVP, a wyniki TVN i Polsatu były podobne do tych z MOR.