"Sylwester Marzeń" zajął połowę wydania "Wiadomości". Kurski ogłosił rekord wszech czasów

- Komercyjna konkurencja została totalnie zdeklasowana. Kiedy inni nastawiają się na zysk, TVP wsłuchuje się w głos Polaków - mogliśmy usłyszeć w noworocznym wydaniu "Wiadomości" TVP, które w połowie zostało poświęcone "Sylwestrowi Marzeń"

W Telewizji Polskiej nastąpiła wzmożona mobilizacja, wyrobiono 200 procent normy i pobito wszelkie możliwe rekordy. By uczcić sukces "Sylwestra Marzeń" połowa środowego wydania "Wiadomości" poświęcona została imprezie TVP. W studiu w Warszawie triumf celebrowała Danuta Holecka, do Zakopanego wysłano zaś Michała Adamczyka.

Kurski o sylwestrze TVP: Nikt nie czuje się odrzucony, nikt się nie czuje gorszy

Na dokładkę w programie "Gość Wiadomości" wystąpił sam Jacek Kurski. Prezes TVP ogłosił, że "Sylwester Marzeń" ustanowił "rekord wszech czasów".

Okazało się, że doskonale ułożony koncert, balansujący wszystkie gatunki muzyki rozrywkowej, których ludzie chcą słuchać w takim dniu jak sylwester, dał nam 8 mln 15 tys. w piku

- powiedział na prezes TVP. Kurski wytłumaczył w czym tkwi przepis sukces imprezy TVP. - Ta muzyka, która przez lata była wypychana z mainstreamu, pogardzana, stygmatyzowana, muzyka taneczna zwana potocznie disco polo, okazuje się, że jeżeli jest dobrze zbalansowana z innymi gatunkami muzycznymi, z klasycznym popem, z dodatkiem bardzo dobrych, wiarygodnych wykonawców z europejskiej czy nawet światowej sceny muzycznej, to tworzy wszystko balans, który jest idealną mieszanką dla naszych widzów, która zaspokaja po prostu wszystkie gusta, wszystkie wrażliwości - mówił Jacek Kurski. Nikt się tu nie czuje odrzucony, nikt się nie czuje gorszy. (...) Ludzie czują, że jesteśmy ich telewizją - podsumował prezes TVP.

Kurski powiedział, że "Sylwestra Marzeń" oglądało 6,06 mln widzów. W szczytowym momencie zaś - ponad 8 mln. Jednak, jak pokazują dane Nielsena, liczby podawane przez prezesa TVP mogą być znacznie przeszacowane.

Wszystkie ręce na pokład w TVP

TVP poświęciło na promowanie swojej imprezy znaczącą cześć wydań "Wiadomości" pod koniec grudnia. Im bliżej do 31 grudnia i "Sylwestra marzeń", tym większa część wydania codziennego serwisu informacyjnego była poświęcona reklamowaniu tego wydarzenia.

Wydanie wieczornych "Wiadomości" TVP średnio trwa około 30 minut. Promowanie koncertu w Zakopanem zaczęło się 26 grudnia - widzowie usłyszeli o imprezie pięć minut przed końcem serwisu. Od tej pory materiały poświęcone wydarzeniu były codziennie dłuższe. W programie z 28 grudnia materiał o wydarzeniu zaczął się w 23. minucie programu. 29 grudnia informacje o "gwiazdozbiorze Sylwestra Marzeń" zaczęły się już w 18. minucie wydania. W końcu, już po imprezie materiały poświęcone "Sylwestrowi Marzeń" zajęły połowę noworocznego wydania "Wiadomości".

Podczas imprezy w Zakopanem wystąpili: Natalia Oreiro, Thomas Anders & Modern Talking Band, Maryla Rodowicz, Kombi, Golec uOrkiestra, no i oczywiście gwiazdy disco polo - Zenon Martyniuk, Boys czy Bayer Full. Według danych Urzędu Miasta Zakopane Nowy Rok przed sceną „Sylwestra marzeń” powitało około 70 tys. osób.