Netflix ogłasza historyczny sukces "Wiedźmina". Informację podano w komunikacie do udziałowców

Pierwszy sezon "Wiedźmina" nie ma sobie równych - to oficjalna informacja podana przez Netflixa. W komunikacie na temat ostatniego kwartału 2019 roku podano, że serial na podstawie książek Andrzeja Sapkowskiego ma największą oglądalność wśród wszystkich pierwszych sezonów produkcji koncernu. Jest jedno "ale" - Netflix zmienił właśnie definicję widza, co może znacznie zniekształcać wyniki oglądalności.

Netflix w komunikacie do udziałowców poinformował, że w ostatnim kwartale zanotowano wzrost 31 proc. rok do roku, dzięki czemu całkowity przychód za 2019 rok wyniósł 20 miliardów dolarów. Ale poza informacjami finansowymi, z pisma możemy dowiedzieć się co nieco o sukcesach produkcji Netflixa.

Pochwalono się m.in. oglądalnością "You", który stał się "światowym fenomenem" czy "The Crown", który otrzymał nagrodę Gildii Aktorów Ekranowych (SAG Award), a grająca główną rolę Olivia Colman otrzymała Złotego Globa. Ale najważniejsza informacja dotyczy "Wiedźmina".

W grudniu premierę miał też "Wiedźmin", który będzie naszym najlepszym pierwszym sezonem w historii. W pierwszych czterech tygodniach od premiery, przepełniony akcją serial fantasy z Henrym Cavilem obejrzano w 76 milionach gospodarstw domowych. Dowodem na to, jak nasz przebój wpływa na popkulturę, jest fakt, że po premierze serialu zwiększyła się sprzedaż książek i gier o "Wiedźminie" na całym świecie, a piosenka stała się viralem

- czytamy w komunikacie. Należy jednak zauważyć, że Netflix zmienił definicję widza. Teraz za widza uznaje się osobę, która oglądała daną produkcję co najmniej przez dwie minuty, co zdaniem producenta "wystarczy, by stwierdzić, że wybór był celowy". 

Netflix wspomniał również, że osiem filmów z ich studia - w tym "Irlandczyk", "Historia małżeńska" i "Dwóch papieży" - otrzymało łącznie 24 nominacje do Oscara. Producent chwali się również różnorodnością swoich twórców. Filmy i seriale Netflixa otrzymały 42 nominacje do nagród Krajowego Stowarzyszenia na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej oraz 15 nominacji do nagród GLAAD, organizacji na rzecz praw osób LGBT+.

>>> "Wiedźmin" z dubbingiem, lektorem czy napisami? Zdecyduj, jak obejrzysz!

<<Reklama>> Saga o Wiedźminie dostępna jest w formie e-booków w Publio.pl >>

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (91)
Netflix ogłasza historyczny sukces "Wiedźmina". Informację podano w komunikacie do udziałowców
Zaloguj się
  • gwckw

    Oceniono 19 razy 17

    Przychód to ok. 20 miliardów USD, a nie dochód. Mylenie tych pojęć nie powinno się zdarzać.

  • dihydrogen_monoxide

    Oceniono 22 razy 14

    Nawet przy zmianie metodologii, Wiedźmin jest z pewnością fenomenem o szerokim zasięgu i dużym sukcesem Netfliksa. Osobiście nie interesuje mnie twórczość z gatunku fantasy, w grę nie grałem, ale serial z dnia na dzień stał się na tyle wszechobecny, że mimo wszystko obejrzałem. Nie żałuję. Pasji we mnie do tej tematyki nie rozpalił, ale stanowił całkiem przyjemną, choć bezrefleksyjną rozrywkę.

  • strarzax

    Oceniono 12 razy 10

    Ech podstawowe błędy.
    Dochód wyniósł 2,6 mld, a przychód (nie dochód jak piszecie) 20 mld.

  • antonina_zyzlo

    Oceniono 9 razy 9

    a ja zupełnie nie po polsku się cieszę że film osiągnął sukces, Pan Sapkowski dostał górę szmalu a CD Projektowi rośnie ( bo mam spory pakiecik ich akcji i to wyłącznie dzięki Wiedźminowi 1 w którego w naszej rodzinie gra już trzecie pokolenie )

    A malkontentom kołek osikowy w rzyć

    Marzenie: żeby tak ktoś zrobił wersję filmową Narrenturm

  • podrozniczka9

    Oceniono 19 razy 5

    2 minuty? No błagam, w życiu nie chciałabym zostać policzona jako widzka 1983, a widziałam całe kilka odcinków...

  • jondro6

    Oceniono 8 razy 4

    oczy mi pękły po 2 minutach, więc jestem fanem? super

  • krysia20000

    Oceniono 3 razy 1

    Dwie minuty? Często gęsto przeciętnemu użytkownikowi Netfliksa więcej czasu zajmuje przeglądanie wariacko uporządkowanego katalogu i podjęcie decyzji o tym, co właściwie obejrzeć. Nawet z możliwością przeskoczenia czołówki przy oglądaniu serialu cięgiem rozwinięcie akcji zajmie trochę więcej...

    Jeszcze parę tygodni temu producentka Wiedźmina żaliła się, że negatywne recenzje pisali dziennikarze, którzy nie pokwapili się obejrzeć całego sezonu od intro po napisy końcowe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX