Media bez wyboru. Dlaczego nie działa TVN, TVN24 czy Polsat?

Prywatni nadawcy i wydawcy przystąpili solidarnie do akcji "Media bez wyboru". Z tego powodu widzowie nie przeczytają dziś artykułów, nie posłuchają audycji i nie obejrzą programów w wielu polskich mediach. Które telewizje przyłączyły się do protestu?
Zobacz wideo Podatek dla najbogatszych? Biedroń: Obecnie system nie jest sprawiedliwy

"Media bez wyboru" jest formą sprzeciwu prywatnych nadawców i wydawców medialnych w sprawie rządowego projektu wprowadzenia tzw. podatku od mediów. Z tego powodu wiele rozgłośni radiowych, stacji telewizyjnych i portali internetowych nie publikuje dziś swoich codziennych programów.

Media bez wyboruMedia bez wyboru - akcja niezależnych wydawców ws. nowego podatku

Protest publicznych nadawców. Które telewizje przystąpiły do akcji "Media bez wyboru"? 

Do akcji przyłączyli się także nadawcy telewizyjni. Z tego powodu widzowie nie zobaczą programów nadawanych przez Telewizję Polsat czy TVN. Czarny ekran z napisem "Media bez wyboru" pokazuje się między innymi na kanałach:

  • TVN24,
  • TVN,
  • Polsat,
  • Polsat News,
  • Polsat News 2,
  • Superstacja,
  • TVN Style,
  • TVN7,
  • TV Puls,
  • Discovery,
  • TLC,
  • TTV,
  • TVN24 BiS,
  • HGTV,
  • TVN Turbo,
  • Metro,
  • Polsat Film,
  • Polsat Sport
  • Polsat Cafe
  • Eurosport
  • Elevensport 1
  • Elevensport 2 i innych.

Zgodnie z zapowiedziami, protest potrwa 24 godziny i zakończy się w czwartek 11 lutego rano.

"Media bez wyboru" - do akcji przyłączyło się ponad 40 prywatnych nadawców 

Akcja "Media bez wyboru" ma być komunikatem i apelem do rządu, by wycofał się z pomysłu wprowadzenia nowego podatku. W liście do władz prywatne media piszą, że jest to "haracz, który uderza w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę". Nadawcy obawiają się, że wprowadzenie podatku osłabi, a nawet doprowadzi do likwidacji niektórych mediów w Polsce, co ograniczy odbiorcom możliwość wyboru interesujących treści, a w konsekwencji zawęzi rynek mediów do publicznych, które nie spełniaja swojej funkcji kontrolowania władzy, bo są posłuszne wobec PiS .

Tak zwana "składka z tytułu reklamy" ma objąć portale internetowe, telewizję, prasę, radio, kina czy firmy oferujące zewnętrzne nośniki reklam. Jej wysokość szacowana jest na pięć procent podstawy wymiaru składki. Będzie ona obliczana w oparciu o liczbę odbiorców reklam internetowych danego usługodawcy w Polsce. Według wyliczeń rządu nowy podatek przyniósłby nawet 800 mln złotych wpływu do budżetu. Jak zauważają prywatni nadawcy, podobna "składka" wprowadzona została na Węgrzech. Doprowadziło to do osłabienia finansowego, a w konsekwencji likwidacji niezależnych mediów, które zostały wykupione przez przedsiębiorców związanych z rządem tego kraju. 

Sygnatariuszami listu są:

  1. Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura
  2. Agora S.A.
  3. AMS S.A.
  4. Bonnier Business
  5. Burda Media Polska
  6. Canal+
  7. Dziennik Trybuna
  8. Dziennik Wschodni
  9. Edipresse Polska
  10. Eleven Sports Network sp. z o.o.
  11. Gazeta Radomszczańska
  12. Green Content Sp. z o.o.
  13. Gremi Media S.A.
  14. Grupa Eurozet
  15. Grupa Interia.pl sp. z. o.o.
  16. Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.
  17. Grupa RMF
  18. Grupa ZPR
  19. Helios S.A.
  20. Infor Biznes
  21. Kino Polska TV S.A.
  22. Lemon Records sp. z o.o.
  23. Marshal Academy
  24. Music TV sp. z o.o.
  25. Muzo.fm sp. z o.o.
  26. naTemat.pl
  27. Polityka
  28. Polska Press Grupa
  29. Ringier Axel Springer Polska
  30. STAVKA Sp. z o.o.
  31. Superstacja sp. z o.o.
  32. Telewizja Polsat sp. z o.o.
  33. Telewizja Puls Sp. z o.o.
  34. TIME S.A.TV
  35. Spektrum sp. z o.o.
  36. TVN S.A.
  37. Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin
  38. Tygodnik Powszechny
  39. Wirtualna Polska
  40. Wydawnictwo Bauer
  41. Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan
  42. Wydawnictwo Magraf
  43. Wydawnictwo Nowiny
  44. Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

'Media bez wyboru'"Media bez wyboru". Portale wyłączyły strony, telewizje zawiesiły nadawanie

Więcej o: