Nominowane do Telekamer 2021 były zarówno programy, jak i dziennikarze czy prezenterzy Telewizji Polskiej, jednak żadna z osób czy produkcji nie zdobyła statuetki. Po plebiscycie TVP wydała oświadczenie, w którym pisze o "niesmaku wywołanym skrajnie niewiarygodnym przebiegiem plebiscytu", w którym zwycięzców wybierali (jak co roku) widzowie oraz czytelnicy tygodnika "Tele Tydzień". Według TVP wyniki Telekamer nie pokrywają się z wynikami całorocznej oglądalności, co ma wskazywać zdaniem publicznego nadawcy na "niewiarygodność" całego konkursu.
W materiale "Wiadomości" TVP o Telekamerach 2021 wspomniano o oświadczeniu Telewizji Polskiej, ale na tym nie poprzestano. Jak podaje Onet.pl, materiał rozpoczął się od ulicznej sondy, której uczestnicy wyrażali zdumienie, że taki serial jak "Stulecie winnych" (opisywany jako "znakomity") nie otrzymał statuetki.
Dziennikarze zarzucili plebiscytowi, że był wykluczający. Powodem miał być koszt SMS-a, który wynosił 3,69 złotych brutto oraz głosowanie on-line, które było "zbyt trudne" dla starszych widzów, którzy częściej wybierają programy TVP. Do tych zarzutów już wcześniej odniosło się wydawnictwo Bauer, które podkreśliło, że głosowanie on-line dostępne jest od dwóch lat, a koszt SMS-a był taki sam, jak w zeszłym roku.
Nawiązano także do wyników oglądalności CBM Indicator, w którym widzowie mieli częściej oglądać program "The Voice Senior" niż wyróżniony w plebiscycie "Nasz nowy dom" Polsatu. W programie uderzono też w konkurencję - głównie TVN, nazywając ją "szorującą po dnie oglądalności" czy "masowo zwalniającą dziennikarzy".
Na koniec dodano komentarz redaktora naczelnego prawicowego tygodnika "Sieci" Jacka Karnowskiego, który podważał wiarygodność konkursu. Materiał zakończono fragmentem filmu "Piłkarski poker", a dokładnie kwestią: "Ja jestem uczciwy. Zapłacili za 3:0? Będzie 3:0".
Z analizy portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem oglądalności w lutym 2021 było TVP1. Dalej uplasowały się TVP2, Polsat, TVN i TVN24 (która zwiększyła przewagę na TVP Info). Inaczej wyniki prezentują się przy uwzględnieniu jedynie grupy komercyjnej, czyli widzów w wieku od 16 do 49 lat. W tej grupie liderem jest Polsat, a na kolejnych miejscach są TVN, TVP2, TVP1 i TVN7.