"Nowy kanał TVP Kobieta po czterech dniach nadawania ogląda średnio 11 tys. widzów, co daje stacji 0,17 proc. udziału w rynku" - podaje serwis Wirtualnemedia.pl, zwracając uwagę na to, że najchętniej oglądanym programem jest hiszpański serial kostiumowy "Velvet". - Bardzo się cieszę, ze znakomitego startu TVP Kobieta. Analizy danych telemetrycznych pokazują, że to jeden z najlepszych debiutów w segmencie kanałów tematycznych - powiedziała serwisowi Bocian-Zaciewska.
Z kolei Press.pl bierze pod uwagę już cały pierwszy tydzień obecności kanału na multipleksie i informuje: "TVP Kobieta w pierwszym tygodniu nadawania uzyskała 0,15 proc. udziału w rynku. Jest to najsłabszy wynik spośród kanałów dostępnych z ósmego multipleksu".
Jeśli chodzi o ósmy multupleks (MUX-8) TVP Kobieta konkuruje z kanałami: Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV, Metro i TVP Kultura. Nowa propozycja Telewizji Polskiej na razie jest kilkukrotnie mniej chętnie oglądana niż kanały lifestylowe skierowane głównie do kobiet, za które odpowiada konkurencja. TVN Style w zeszłym tygodniu miał 0,5 proc. udziału w rynku, a Polsat Cafe - 0,38 proc.
TVP Kobieta nadaje od 8 marca, to jedyny naziemny kanał lifestylowy. - TVP Kobieta to wyjątkowy kanał wyspecjalizowany: mądry, misyjny, pełen pasji i inspiracji. Stworzony z myślą o potrzebach kobiet. Stacja będzie wyróżniać się dobrą, nowoczesną i zróżnicowaną ofertą programową, więc każda kobieta znajdzie tu coś dla siebie. Chciałabym, żeby kobiety w Polsce za pół roku, rok, mogły powiedzieć o TVP Kobieta: to jest moje miejsce, to bliska mi stacja, tu odpoczywam, tu się relaksuję, tu też uczę się i znajduję inspirację do nowych aktywności. Jestem przekonana, że będziemy numerem 1 wśród stacji lifestylowych w Polsce - zapowiadała tuż przed startem Iwona Bocian-Zaciewska, dyrektorka TVP Kobieta.
Swoje programy na antenie kanału już mają lub mają mieć m.in. Marta Manowska (znana choćby z prowadzenia "Rolnik szuka żony"), Agata Konarska (ma poprowadzić "Kobiety w biznesie") czy Klaudia Carlos. Zabraknie Marzeny Rogalskiej, która była jedną z głównych twarzy firmujących kanał w spocie zapowiadającym jego start, ale rozstała się z TVP tuż po strajku mediów "Media bez wyboru", w którym Telewizja Polska nie uczestniczyła.
Stacja dostępna jest na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, a także w sieciach kablowych (m.in. UPC i Toya).