Netflix zdradził największe hity. Na czele pół człowiek, pół jeleń

Netflix podał informacje dotyczące najchętniej oglądanych filmów i seriali drugiego kwartału. Bazując na własnych pomiarach, za najchętniej wybieraną produkcję uznał m.in. serial "Łasuch".

Największym hitem drugiego kwartału w kategorii filmów jest wg danych "Armia umarłych" Zacka Snydera. W ciągu pierwszych 28 dni od premiery w serwisie został obejrzany w 75 mln gospodarstw domowych.

Pani dziekan Twórcy "Gry o tron" przeszli do Netfliksa. Teraz pokazują zwiastun pierwszego serialu

Na drugim miejscu znalazł się dramat "Ojcostwo" z Kevinem Hartem w roli głównej (w 74 mln gospodarstw), a na trzecim oryginalna animacja "Mitchellowie kontra maszyny". Dzięki temu, że w cztery tygodnie od udostępnienia widzom został odtworzony w 53 mln gospodarstw, jest aktualnie najchętniej oglądanym oryginalnym animowanym filmem Netfliksa w historii.

Netflix dzieli się danymi z drugiego kwartału

Zobacz wideo My ich też, bardzo! Męskie Granie Orkiestra 2021 to trzy zupełnie różne osobowości - i pięknie się zgrali

Jeśli chodzi o seriale, najlepszym wynikiem (60 mln) mogą pochwalić się twórcy "Łasucha", którego głównym bohaterem jest pół chłopiec, pół jeleń. Tuż za tą produkcją znalazła się ekranizacja powieści z uniwersum griszów "Cień i kość" (55 mln), a na ostatnim miejscu podium znalazł się serial "Lupin". Ten ostatni jest jednocześnie najpopularniejszym nieanglojęzycznym serialem drugiego kwartału tego roku na Netfliksie.

Nowe seriale w kwietniu 2021: 'Cień i kość' na Netfliksie "Cień i kość" - miałam obejrzeć dwa odcinki, zaczęłam czwarty. Trudno się oderwać

Przedstawiciele platformy wyodrębnili jeszcze trzecią kategorię, tzw. unscripted show, czyli programy typu reality lub produkcje dokumentalne. Tutaj palmę pierwszeństwa w najnowszym badaniu dzierży "Too Hot to Handle" (29 mln gospodarstw), następny jest "The Circle" (14 mln), a na trzecim miejscu znaleźli się "Synowie Sama: Droga w mrok" (19 mln).  

Netfliks podaje dane dotyczące oglądalności, mierząc je inaczej niż tradycyjni nadawcy. Za program obejrzany uznaje ten, który zostanie odtworzony przez co najmniej dwie minuty w 28 dni od premiery tytułu. Jednocześnie algorytm nie liczy każdego użytkownika oddzielnie, a bierze pod uwagę unikalnych subskrybentach platformy - dlatego jedno konto to gospodarstwo domowe, jedno wyświetlenie może oznaczać jednego lub kilku widzów.

Więcej o: