Telewizja Polska dokonuje zmian w oprawie graficznej swoich kanałów. W czerwcu zmieniło się logo TVP Sport, po nim przyszła pora na TVP1 i TVP2.
"Minimalizm w formie i maksymalizm w treści" - tak o nowej oprawie TVP1 i TVP2, które można oglądać już od 3 września, pisano w komunikacie prasowym. "Łączą nowoczesność z tradycją. W efekcie mają wyeksponować bogatą ofertę programową anten, podkreślając ich indywidualny charakter. Grafika wpisuje się w trend, zgodnie z którym mniej znaczy więcej".
- Przed nami wielkie, kolejne, wyzwanie, co do którego mam pewność, a na pewno przekonanie, że za kilka lat zakończy się kolejnym sukcesem Telewizji Polskiej - zapowiadał podczas konferencji pod koniec stycznia Jacek Kurski. - Wiemy o tym, że telewizja linearna i telewizja online się nie znoszą, a przenikają. Dlatego też zgodnie ze światowymi trendami tworzymy nowoczesną i minimalistyczną, ale w pozytywnym sensie, oprawę głównych anten TVP1, TVP2 i TVP Sport - dodał. - Telewizja Polska jako pierwsza w Polsce i jedna z pierwszych w Europie dokonuje takiej zmiany. Tworzymy nowoczesne logo i oprawę o jakości, którą mogą pochwalić się tylko telewizje światowe. Oprawa bazuje na dużym liternictwie, czytelnym przekazie. Oprawa minimalistyczna na nowe czasy po niełatwym roku 2020 - tłumaczył prezes TVP.
Portal Wirtualnemedia.pl poprosił ekspertów o opinię na temat zmian w oprawie graficznej Telewizji Polskiej. - Uwolnienie typografii z kwadratów uczytelniło znak graficzny, przez co, nawet w dużym zmniejszeniu ciągle pasuje - powiedział Filip Iwański, CEO agencji Imagine. - Jednak dla mnie jest to ciągle lifting niż porządna zmiana. Tyczy się to również kolorystyki, która zdaje się, była bardzo zbliżona. Czy za tą zmianą idą jakieś innowacje, nie jestem w stanie stwierdzić, ale wydaje mi się, że jeśli już to niewielkie - dodał, podkreślając jednak, że za rebrandingiem powinna iść jednak jakaś zmiana.
Michał Pawlik, dyrektor kreatywny z Mamastudio zajmujący się rebrandingiem, powiedział natomiast, że sam projekt jest zrobiony "estetycznie, sprawnie i logicznie", jednak jego zdaniem hasła o "połączeniu tradycji z nowoczesnością" nie pasują do stacji. On także podkreślił, że zmiana identyfikacji powinna wiązać się z ze zmianami samej marki, czy mówić coś na temat jej misji. - Chciałbym móc z niej wyczytać, czym jest dzisiaj TVP, a ona ma się do niej nijak, nawet pomijając politykę. I chyba w ogóle, nijak ma się do tego, o czym tradycyjna telewizja jest w naszych czasach - powiedział.