W przerwie reklamowej zrobisz już nie tylko herbatę? Może być więcej niż 12 minut spotów na godzinę

Z początkiem listopada został zniesiony ustawowy limit 12 minut reklamy w godzinie, obowiązujący w stacjach telewizyjnych i radiowych. Co to oznacza dla widzów?

Zgodnie z nowelizacją Ustawy o radiofonii i telewizji, dobowy program podzielono na trzy "pasma godzinowe" i to dla całych pasm, a nie pojedynczych godzin wskazano limit reklam - pisze serwis Wirtualne Media. Oznacza to, że od godz. 6 do godz. 18 nadawca może wyemitować do 144 minut reklam, w godz. 18-24 maksymalnie 72 minuty, a w nocy (24-6) limitu nie ma w ogóle. Każdy nadawca może też od teraz bez ograniczeń puszczać tzw. bloki autopromocyjne, które do tej pory mogły zająć do dwóch minut na każdą godzinę.

Jeden Osiem L - Jak Zapomnieć (Oficjalny Teledysk)"Czy ten gość z Jeden Osiem L już zapomniał?". Raper zdradza, jak zakończyła się miłość z piosenki

12 minut na godzinę? Teoretycznie tak, ale może być dłużej

To oznacza, że teoretycznie nadawcy mogą jeszcze wydłużyć bloki reklamowe. Co prawda zarówno 144 minuty na 12 godzin i 72 minuty na sześć godzin w najpopularniejszym czasie (tzw. prime time) to średnio właśnie 12 minut na godzinę, ale nadawca będzie mógł dowolnie ustalić na przykład, czy chce puścić dłuższy blok np. przed serwisem informacyjnym, a krótszy w przerwie filmu, czy odwrotnie.

Zobacz wideo Nie tylko Anya Taylor-Joy. Karierę tych młodych zdolnych aktorek śledzimy z uwagą

Co ciekawe, zmiany nastąpiły także w kwestii dotyczącej transmisji zawodów sportowych. Do tej pory można było pokazać blok spotów tylko w przerwie, a teraz można będzie przerwać takie wydarzenie "w celu nadania pojedynczej reklamy".

Inne teksty o rynku medialnym w Polsce znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Netflix - materiały promocyjneNetflix podgrzewa atmosferę przed premierą drugiego sezonu "Wiedźmina". Mamy nowy zwiastun i epickie zdjęcia z serialu

Nadal nie można przerywać reklamami serwisów informacyjnych, audycji religijnych, publicystycznych i dokumentalnych krótszych niż 30 minut oraz audycji dla dzieci. Kontrowersje wśród niektórych rodziców wzbudzi pewnie zapis, który pozwala na przerwanie reklamą filmu dla dzieci trwającego dłużej niż godzina. 

Więcej o: