Paweł Ozdoba jest prezesem Centrum Życia i Rodziny - organizacji, która "broni prawa człowieka do życia od poczęcia do naturalnej śmierci i promuje rodzinę opartą na nierozerwalnym małżeństwie kobiety i mężczyzny". Centrum Życia i Rodziny jest przeciwnikiem szczepień na koronawirusa i wypowiada się negatywnie w sprawach osób LGBT. Organizuje też spotkania modlitewne, które mają ochronić Polskę przez "brukselskimi elitami". Ostatnio CŻiR zorganizowało konferencję, która została poświęcona kryzysowi małżeństwa i rodziny. Jedną z kontrowersyjnych tez, które padły na spotkaniu, było to dotyczące seriali.
Na konferencji prezes organizacji mówił o kryzysie małżeństwa oraz krytykował Kościół za "niejednoznaczną postawę wobec osób żyjących w powtórnych związkach". Powołał się też na statystyki, zgodnie z którymi w Polsce rozpada się co trzecie małżeństwo. Paweł Ozdoba znalazł oczywiście "winnych" tej sytuacji. Według niego są to media.
- To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia - stwierdził Ozdoba na konferencji w punkcie poświęconym serialom:
Każdy pamięta amerykański serial "Moda na sukces". To był hit, wszyscy to musieli oglądać, część się śmiała, część oglądała z zainteresowaniem, część być może nawet pasjonowała. W szczycie zainteresowania jeden odcinek oglądało w Polsce 5 mln osób. To oficjalne dane, które udało mi się znaleźć, a zatem jest to wielki sukces. Taka oglądalność oznacza, że wszystkie informacje, które pojawiały się w serialu, wpływały na mentalność widzów, kształtowanie ich poglądów i postaw. W latach 1987-2021 zanotowano w serialu aż 99 ślubów, nie wnikam tu, czy były to śluby kościelne, cywilne czy humanistyczne. A jednocześnie 42 rozwody i dodatkowo 17 ślubów zostało unieważnionych, bo para narzeczonych w tym serialu zawierała ślub pomimo tego, że już trwała w jakimś związku małżeńskim
- mówił. Jak powiedział dalej, serial ten pokazywał ślub jako karykaturę, co "na pewno oddziaływało na postrzeganie małżeństwa i rodziny". Według prezesa organizacji, serial oglądały także dzieci w wieku 4+ oraz u pokolenia planującego małżeństwa (16-49 lat).
Po "Modzie na sukces" przyszła też krytyka kolejnych bardzo popularnych produkcji telewizyjnych - "Przyjaciół" i "Teorii wielkiego podrywu". - Tam już w pierwszych odcinkach jedna z głównych postaci rozwodzi się, druga ucieka sprzed ołtarza, a trzecia dochodzi do wniosku, że jest lesbijką - mówił Ozdoba o serialu "Friends".