Disney ma więcej subskrybentów niż Netflix, ale to może się zmienić. Podrożeje i wprowadzi reklamy

Disney+ jest dostępny w Polsce stosunkowo od niedawna, ale platforma szybko zdobyła popularność - na świecie serwisy Disneya mają więcej użytkowników niż Netflix. Podobnie jak w przypadku Netfliksa, abonament Disney+ jednak podrożeje - na razie w Ameryce Północnej. Zostaną też wprowadzone reklamy.

Jak informuje portal DiscussingFilm, spółka Disney i podlegające pod nią platformy streamingowe (Disney+, ESPN+ i Hulu) po raz pierwszy prześcignęły jednego ze swoich głównych konkurentów, Netfliksa, w ilości subskrybentów. Choć do wykupienia abonamentu zachęciło odbiorców wiele czynników, m.in. premiery, czy jakość standardowej oferty, liczy się także cena. Ta wkrótce się zmieni. Disney+ wprowadzi zmiany zimą.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Purpurowe serca"Purpurowe serca" hitem Netfliksa. Historia inspirowana jest prawdziwym życiem

Na wzór YouTube i Spotify - wersja bez reklam jako premium

Choć spora część najpopularniejszych platform streamingowych rezygnuje z reklam, Disney+ ma zamiar pójść tą samą ścieżką co muzyczny serwis Spotify czy YouTube i wprowadzić je na stałe. Podwyżki będą dotyczyć na ten moment wyłącznie Stanów Zjednoczonych i Kanady, ale jeśli taka wersja serwisu się przyjmie, niewykluczone, że zostaną wprowadzone też w innych krajach.

Wspierana reklamami nowa odsłona ma pojawić się 8 grudnia 2022 roku i w wersji podstawowej (pod nazwą Disney+ Basic) będzie kosztować 7,99 dolarów miesięcznie. Platforma umożliwi oczywiście wykupienie pozbawionej ich wersji premium, która będzie kosztować subskrybentów kilka dolarów więcej - $10,99. To wzrost prawie o 40 proc. w porównaniu do poprzednich cen.

Co czeka użytkowników wersji Basic?

Jak informuje Disney, niektóre produkcje wciąż pozostaną dostępne bez reklam, a innowacja nie wpłynie na ofertę platformy. Przewidywane są cztery minuty reklam na godzinę oglądanych materiałów. Będą to trwające 15 i 30 sekund spoty, ale później oferta reklamowa zostanie poszerzona.

AndorDiego Luna wraca do świata "Gwiezdnych wojen": Pokażemy uniwersum z innej strony

Ze względu na ideę family friendly i chęć zachowania apolityczności, subskrybenci nie zobaczą reklam związanych z polityką czy wyrobami alkoholowymi.

Jeszcze w marcu 2022 pojawiły się doniesienia o wariancie z reklamami tańszym niż standardowa subskrypcja. Według najnowszych informacji nie ma jednak jeszcze oficjalnego stanowiska Disneya, ale z obecnych informacji wynika, że mimo dodania reklam, obecna cena za pakiet Basic nie zostanie obniżona. Zarząd firmy spodziewa się, że większość użytkowników pozostanie przy wariancie z reklamami, co zwiększy przychody.

Disney+ ma obecnie 152,1 miliona aktywnych subskrybentów. W trzecim kwartale 2022 roku zyskał 14,4 miliona nowych użytkowników.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Zobacz wideo
Więcej o: