Netflix z reklamami wystartował już w USA, gdzie kosztuje 6,99 USD. W różnych cenach dostępny jest także w Kanadzie, Australii, Brazylii, Francji, Włoszech, Niemczech, Japonii, Korei Południowej, Meksyku i Wielkiej Brytanii. Od 10 listopada zacznie działać również w Hiszpanii. Tańszy wariant zakłada, że z konta może korzystać tylko jedna osoba - nie ma tu opcji wyświetlania na więcej niż na jednym ekranie.
Pakiet "Basic with Ads" przykładowo w Niemczech kosztuje 4,99 euro. Drożej jest już we Włoszech i Hiszpanii, gdzie opłata wynosi 5,49, a we Francji to 5,99 euro. W Wielkiej Brytanii z kolei należy zapłacić 4,99 funtów. Jak zwracają uwagę komentatorzy, to i tak dwa razy mniej niż w przypadku wersji premium bez reklam.
Więcej ciekawych treści znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Jedna reklama może trwać od 15 do 30 sekund, a w ciągu godziny widzowie powinni się spodziewać od czterech do pięciu minut materiałów promocyjnych. Te mogą pojawić się w zasadzie w dowolnym momencie oglądania wybranego programu - na początku, w środku, pod koniec.
Poza tym, że pakiet obejmuje tylko jedno urządzenie, to trzeba też się liczyć z niższą jakością wyświetlania - najwyższa dostępna rozdzielczość to 720p HD. Użytkownicy korzystający z tańszej wersji nie będą mogli także zapisywać filmów, by oglądać je potem w wersji offline.
Kolejna niedogodność to fakt, że w pakiecie niedostępnych jest od pięciu do 10 proc. zasobów Netfliksa - a to dlatego, że firma nie ma licencji na to, by wyświetlać niektóre z tytułów z reklamami. Łatwo będzie je rozpoznać: w prawym górnym rogu pojawi się ikona czerwonej kłódeczki. To będzie oznaczać, że nie można danego filmu czy programu obejrzeć.
Czerwona kłódka oznacza, że film jest niedostępny w najtańszym pakiecie Netflix z reklamami
To w USA są np. takie filmy i seriale jak "The Bad Guys", "Skyfall", "28 dni", "Niepamięć", "Człowiek na krawędzi", "Bogaci bankruci", "The Good Place", "Peaky Blinders", "House of Cards", "New Girl", "Uncoupled", "Ash vs Evil Dead", "Great News", "Knight Rider", "Stargate SG-1", "Friday Night Lights", "Queen of the South", "Marlon, The Magician", "Akademia wampirów", "Notting Hill", "Uncharted", "Quantum of Solace", "Casino Royale", "Wiek Adaline", "Maska Zorro", "Legenda Zorro", "Resident Evil", "Tłumaczka" z Nicole Kidman", "Krew i kość", "Straszny film", "Robin Hood", "Dracula Untold" czy "Gra tajemnic".
Oczywiście, ta lista będzie pewnie się różnić w zależności od kraju i rodzaju licencji na danym terytorium. Platforma też przewiduje opcję zmiany pakietu na droższy - wtedy wszystkie treści będą dostępne. Na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy pakiet z reklamami będzie dostępny w Polsce.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.