Kto ogląda "Wiadomości"? Ci widzowie najczęściej włączają TVP1

Kto ogląda "Wiadomości" TVP? Portal Wirtualnemedia.pl opublikował dane z raportu oglądalności. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, w jakiej grupie wiekowej dziennik telewizyjnej Jedynki notuje najwyższe wyniki, ale też, jakie są średnie zarobki.

Pojawiły się dane dotyczące wyników oglądalności poszczególnych programów i stacji telewizyjnych. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, kto najchętniej ogląda "Wiadomości", jakie ma wykształcenie, a nawet średnie zarobki. Niektóre dane mogą zaskakiwać.

Zobacz wideo Co PiS-owi da zaprogramowanie naszych pilotów? Włodzimierz Czarzasty tłumaczy

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Kto ogląda "Wiadomości" TVP? Niektóre dane mogą zaskoczyć

Portal Wirtualnemedia.pl opublikował dane z raportu Nielsen Audience Measurement. Zgodnie z nim, od 1 września do 12 grudnia 2022 roku główne wydanie "Wiadomości", emitowane na antenie TVP1 codziennie o godz. 19:30, oglądało średnio 49,97% kobiet i 50,03% mężczyzn. Najciekawsze są jednak dane dotyczące wieku i wykształcenia widzów.

  • Udział widowni "Wiadomości" wśród młodych widzów, tj. do 24 roku życia, wynosi poniżej 1%.
  • Najwyższe wyniki oglądalności "Wiadomości" notują wśród widzów 65+. Widownia stanowi 45,63%.
  • Widzowie powyżej 50. roku życia stanowią łącznie ponad 70% widowni.

Jeśli chodzi o statystyki związane z miejscem zamieszkania widzów "Wiadomości", znaczną przewagę mają tu mieszkańcy wsi. Stanowią oni 49,44% wszystkich widzów. Jak zauważają Wirtualne Media, dziennik telewizyjnej Jedynki najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, choć rośnie udział widzów z wykształceniem średnim. Wynosili oni odpowiednio 48,30% i 34,41%. Co ciekawe, osoby o dochodach powyżej 5 tys. zł (w przeliczeniu na mieszkańca gospodarstwa domowego) stanowiły aż 34,88% widowni.

Najpopularniejsze stacje telewizyjne w Polsce. Numer jeden 

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 stycznia do 18 grudnia 2022 roku zajęła TVP1. Tak wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Do raportu dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, na trzecim - TVP2. TVN zajął dopiero czwarte miejsce. Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się o 3,21 punkty procentowe w porównaniu do 2021 roku. Telewizyjne stacje tracą m.in. przez streaming, ale też… koniec lockdownu. – [Widzowie] szukają innego źródła rozrywki, a niekoniecznie siedzą przed telewizją linearną – skomentował Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context, w rozmowie z Wirtualnymi Mediami. Co ciekawe, w grupie komercyjnej, tj. wśród widzów w grupie wiekowej 16-49, liderem jest już TVN. W tej grupie również na drugim miejscu uplasował się Polsat. Na trzecim i czwartym miejscu znalazły się TVP1 i TVP2.

Więcej o: