Pojawiły się dane dotyczące wyników oglądalności poszczególnych programów i stacji telewizyjnych. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, kto najchętniej ogląda "Wiadomości", jakie ma wykształcenie, a nawet średnie zarobki. Niektóre dane mogą zaskakiwać.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Portal Wirtualnemedia.pl opublikował dane z raportu Nielsen Audience Measurement. Zgodnie z nim, od 1 września do 12 grudnia 2022 roku główne wydanie "Wiadomości", emitowane na antenie TVP1 codziennie o godz. 19:30, oglądało średnio 49,97% kobiet i 50,03% mężczyzn. Najciekawsze są jednak dane dotyczące wieku i wykształcenia widzów.
Jeśli chodzi o statystyki związane z miejscem zamieszkania widzów "Wiadomości", znaczną przewagę mają tu mieszkańcy wsi. Stanowią oni 49,44% wszystkich widzów. Jak zauważają Wirtualne Media, dziennik telewizyjnej Jedynki najchętniej oglądają osoby z wykształceniem podstawowym, choć rośnie udział widzów z wykształceniem średnim. Wynosili oni odpowiednio 48,30% i 34,41%. Co ciekawe, osoby o dochodach powyżej 5 tys. zł (w przeliczeniu na mieszkańca gospodarstwa domowego) stanowiły aż 34,88% widowni.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w okresie od 1 stycznia do 18 grudnia 2022 roku zajęła TVP1. Tak wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Do raportu dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, na trzecim - TVP2. TVN zajął dopiero czwarte miejsce. Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się o 3,21 punkty procentowe w porównaniu do 2021 roku. Telewizyjne stacje tracą m.in. przez streaming, ale też… koniec lockdownu. – [Widzowie] szukają innego źródła rozrywki, a niekoniecznie siedzą przed telewizją linearną – skomentował Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context, w rozmowie z Wirtualnymi Mediami. Co ciekawe, w grupie komercyjnej, tj. wśród widzów w grupie wiekowej 16-49, liderem jest już TVN. W tej grupie również na drugim miejscu uplasował się Polsat. Na trzecim i czwartym miejscu znalazły się TVP1 i TVP2.