Plakat jesieni z TVP jak Ostatnia Wieczerza. Grafik płakał, jak sklejał Jagiellonów ze Steczkowską

Niczego nie brakuje, bo jest wszystko, co udało się zmieścić. TVP jesień na swoich pasmach promuje kuriozalnym plakatem, którego głównym hasłem było: "więcej wszystkiego, plakat wytrzyma".

Patrząc na plakat promujący jesienną ramówkę TVP można tylko z ulgą stwierdzić, że na szczęście Telewizja Polska nie produkuje nic o starożytności, bo tylko tej brakuje do kompletu. Przy suto zastawionym jesiennymi wiktuałami stole grafikom udało się usadzić wszystkich, którzy w tym sezonie będą mieli swoje programy na antenie TVP.

Zobacz wideo Marta Manowska chciałaby programu "Rolnik szuka żony. Powroty"

TVP promuje ramówkę kuriozalnym plakatem

Plakat zaprezentowano w czasie konferencji ramówkowej razem ze spotem już jakiś czas temu, ale jak grzyby po deszczu zaczął pojawiać się w ostatnich tygodniach również na ulicach polskich miast. W oczy uderza próba wciśnięcia w rozmiary A1 wszystkich najważniejszych gwiazd TVP, łącznie z siedziskami Jagiellonów z serialu "Korona królów".

Czy to subtelne porównanie do Ostatniej Wieczerzy da Vinci? A może jednak podejście "wciśnijmy jeszcze trzy osoby i pieska, plakat nie pęknie od nadmiaru". Jak do tego dodamy wyraźne granice "wycięcia" postaci z ich oryginalnych zdjęć, otrzymujemy taki oto koszmarek, który zdobi teraz ulice i tylko potęguje wszechobecną reklamozę, na którą cierpi cała Polska.

Kogo TVP wcisnęła na plakat?

Billboardy i plakat nawiązują bezpośrednio do scenariusza spotu ramówkowego. Pokazano na nim, jak zgodna i uśmiechnięta ekipa TVP szykuje się do uroczystego obiado-grilla. Ktoś przynosi szarlotkę, ktoś nalewa kompot z wiśni, wszyscy się śmieją, a potem jeszcze przybiega wilczur i zabawie nie ma końca. Hasło "Bądźmy razem jesienią" wzięto tak dosłownie, jak tylko się dało. Oto bowiem przy stole zasiadła nie tylko ekipa "M jak miłość", "Pytania na śniadanie" czy jurorzy "The Voice of Poland", ale również aktorzy z "Korony królów" czy serialu "Dewajtis" - wszyscy w historycznych strojach. Doklejono również Martę Manowską w wianku i Teresę Lipowską.

 

Zgodne z zasadami tworzenia plakatów reklamowych jest bez wątpienia hasło: proste, chwytliwe, trójwyrazowe, choć jednocześnie nieszczególnie czytelne dzięki wybranemu fontowi. Więcej niż trzy słowa nie trzeba, bo i nie ma na to miejsca. Niestety, pozostałe zasady - umiar, pojedynczy mocny akcent, porządek i estetyka - leżą i wołają o pomstę.

A kogo brakuje?

Jak wiadomo, 15 osób i piesek to wciąż mało na jednym plakacie. Dlatego uczynni internauci przychodzą z propozycjami, kogo jeszcze brakuje. Prócz Jana Pawła II, unoszącego się nad całym przedstawionym zgromadzeniem, wyraźnie odczuwalny jest brak Macieja Kurzajewskiego u boku Katarzyny Cichopek oraz związanych z Eurowizją i "Szansą na sukces" Aleksandra Sikory czy Marka Sierockiego. Uwagę zwraca również całkowity brak osób związanych z TVP Info czy głównym wydaniem "Wiadomości" - nie ma Danuty Holeckiej i Michała Adamczyka, brakuje Michała Rachonia i głównego komentatora Marcina Najmana.

Więcej o: