TT @wkrzyzaniak ; FB: facebook.com/wojtko ; facebook.com/groups/telewidze
Oczywiście na wstępie od kilku rzeczy zacznę, które na listę wejść nie zdołały mimo próśb i starań. Oto zatem w Polsacie wieczór nowości. A dokładnie jednej nowości, i jednego pozimowego powrotu. O godz. 20:00 "Surprise, Surprise" prowadzone przez Wojciecha Błacha i Stefano Terrazzino, a o godz. 21:35 "Twoja Twarz Brzmi Znajomo", w którym kibicuję - nawet jak nie będę oglądał - Katarzynie Pakosińskiej. Bo ją lubię, tak po prostu. W TVP 2 o godz. 20:05 drugi odcinek odnowionego "Kocham Cię, Polsko!" - jeny jakież to średnie! - a w TVP Kultura o godz. 23:55 koncert Jeffa Becka "Live at Ronnie Scotts".
W Paramount natomiast od godz. 20:00 wieczór z szalonym Waynem i przyjacielem jego, czyli najpierw "Świat Wayne'a" z 1992 roku, a potem, o godz. 22:00 "Świat Wayne'a 2".
Resztę, a jest z czego wybierać, znajdziecie niżej. I przypominam, że Polecaj wraca jutro, a tymczasem dobrej życzę soboty.
Po raz nie wiem już który, pan Sylwester w jednej ze swoich popisowych ról dzielnego wojaka, który z krwawą opaską na czole i mięśniem wystawionym na działanie promieni słonecznych wygrywa z bólem i z przeciwnikiem. KINO WALECZNE, PRZEBÓJ LAT 80.
Historia głośnego skandalu politycznego i wojskowego z lat 60. W niewyjaśnionych okolicznościach giną piloci testujący nowe bombowce zamówione przez siły powietrzne Niemiec Zachodnich. Młoda wdowa walczy o poznanie prawdy, tego co kryje się za tajemniczymi katastrofami oraz śmiercią jej męża. BYĆ MOŻE.
Kambodża, lata 70. Wojenny korespondent relacjonuje konflikt pomiędzy Czerwonymi Khmerami a rządem. Jego kambodżański tłumacz i przyjaciel, który mu pomaga narażając życie, zostaje pojmany i trafia do obozu pracy. DUŻA RZECZ.
Mało udana próba odnowienia, odświeżenia wielkiego przeboju. Inspektorem Clouseau został Steve Martin, który śmieszyć potrafi, ale w zderzeniu z taką legendą, poległ. Niemniej zawsze śmieszy jak się ktoś poślizgnie na skórce od banana itd. Ale to tylko pusty rechot, BRAK DAWNEGO UROKU NIESTETY.
Premiera w telewizorze. Nastoletni Ed Wallis przeprowadza się do nowego miasta. Zaprzyjaźnia się z mieszkającym po sąsiedzku emerytem, który okazuje się być byłym zabójcą, któremu zostało tylko kilka miesięcy życia. NIEZŁA ROZMOWA.
Premiera w telewizorze. Lata 60. XX w. Świat zachwyca się portretami kobiet i dzieci o wielkich oczach, których autorstwo przypisuje sobie Walter Keane. Żyjąca w cieniu męża malarka postanawia wyjawić prawdę. DO ZOBACZENIA.
Jeszcze jeden i jeszcze raz, czyli gwiezdna powtórka gwiezdnej opowieści. ZAWSZE ROBI DOBRZE.
Ekranizacja pierwszej części bardzo popularnej trylogii powieściowej Suzanne Collins. Jest niedaleka przyszłość, w której USA podzielone są na dwanaście okręgów i raz w roku przedstawiciele tych okręgów spotykają się, by walczyć w krwawej jatce zwanej Igrzyskami Śmierci. Oczywiście wszystko transmituje telewizja. Klasyczna w formie i treści wizja zdeprawowanego i kierowanego przez wąską grupę ludzi świata przyszłości. Rządzonego oczywiście metodą kija i marchewki, z przewagą kija. MOCNE WRAŻENIA I TROCHĘ SENSU.
W tajnym laboratorium potężnej korporacji informatyczno-farmaceutycznej Umbrella dochodzi do wypadku. Z rozbitej probówki wydostaje się śmiertelnie niebezpieczny wirus, który przenika do atmosfery. Komputer odcina naukowcom drogę ucieczki, a oddział komandosów rusza na pomoc uwięzionym. SPORO I GŁOŚNO SIĘ DZIEJE.
Mało przekonująca, ale momentami zabawna, więc można sobie z nią dzień zakończyć bezstresowo komedia, w której najmłodszy potomek szatana musi udowodnić ojcu, że może być godnym następcą ojca swego. I udowadnia to w Nowym Jorku. BYĆ MOŻE.
Jane Fonda i Jennifer Lopez w banalnej jak większość komedii romantycznej o tym jak teściowa zmienia życie przyszłej synowej w jeden wielki koszmar. A ta w końcu nie wytrzymuje i się odwija z urokiem i wszystko kończy się wspólnym pocztówkowym zdjęciem. RUTYNOWA ROBOTA, ale z wdziękiem.
Moja ulubiona część komediowego cyklu, po którym zachwyciłem się pomysłowością i stylem życia pana Torrente. W tej części ów wyjeżdża do modnego kurortu, gdzie trwoni wszystkie pieniądze. To zmusza go to do szybszego powrotu do pracy, którą podejmuje bez przyjemności, ale za to z charakterystycznym dla siebie zaangażowaniem ze sporą dozą przypadku. Nagrody, zachwyty widzów, a w Hiszpanii miano pozycji kultowej. JA TO UWIELBIAM, BO LUBIĘ SIĘ ŚMIAĆ.
Melodramat, w którym Keanu Reevesem jest przystojnym, bogatym i do tego odnoszącym sukcesy pracownikiem firmy reklamowej, który musi przez miesiąc być kierowcą pewnej uroczej pani i się nią zachwyca. Tak się zaczyna, a potem zaczyna wzruszać, ale TAK SOBIE.
Bardzo dobry miniserial z Frances McDormand, Richardem Jenkinsem i Billem Murrayem, na podstawie nagradzanej powieści pod tym samym tytułem. To niespieszny serial o ćwierćwieczu zwyczajnego życia. Akcja koncentruje się na nauczycielce Olive Kitteridge, która znana jest z surowych zasad moralnych i ciętego humoru, ale o gołębim - do czego nie zawsze chce się przyznać - sercu, i jej relacjach z otoczeniem. Odcinki numer jeden i dwa. Z czterech. ŚWIETNA ROBOTA.
Jeszcze raz pierwszy z czterech odcinków opowieści wg. Stephena Kinga. Rzecz o walce dobra ze złem w postapokaliptycznym świecie. RACZEJ Z SENTYMENTU.
Trzeci odcinek drugiej serii bardzo specyficznego serialu brytyjskiego, którego fabuła jest oczywiście ważna, i o niej za chwilę, ale jeszcze ciekawsza jest forma, zwłaszcza klimat budowany kolorami i montaż. A o czym? Jest rok 1974, i wstrząsana kryzysem i strajkami Anglia. I jest młody naukowiec, ojciec opóźnionego w rozwoju chłopca. Bezlitosny rodzic prowadzi na swoim synu makabryczny eksperyment, używając małego królika. Wkrótce na konferencji spotyka niejaką Milner, z którą dochodzą do wniosku, że Ziemi grozi zagłada z powodu przeludnienia. Postanawiają więc stworzyć wirusa, który zmniejszy ilość ludzkiej populacji. Odcinek pierwszy z sześciu. BARDZO DO ZOBACZENIA.
Dwa odcinki z odcinków dwudziestu serialu, z którego dowiadujemy się dlaczego znany nam z Hitchcockowskiej "Psychozy" Norman Bates stał się jaki się stał. Młodość jego poznajemy oto. SIĘ OGLĄDA.
Z użyciem zremasterowanych materiałów archiwalnych, Churchill zarówno ze strony publicznej, jak i prywatnej. CIEKAWOŚĆ JEST.