Na potrzeby kampanii Męskie Granie 2016 zrealizowane zostały dwa 30-sekundowe spoty, w których wykorzystano singiel promujący tegoroczną trasę pt. „Wataha” w wykonaniu Męskie Granie Orkiestra. Utwór trzy dni po premierze znalazł się na 11. miejscu listy przebojów radiowej Trójki. Najbardziej rockową orkiestrę w kraju w tym roku tworzą wyłącznie faceci, na czele z O.S.T.R., Dawidem Podsiadło i Tomaszem Organkiem. Ich energetyczne granie to przedsmak tego, co czeka fanów polskiej muzyki na koncertach Męskiego Grania.
W ramach kampanii prowadzone też będą szerokie działania w Internecie, prasie oraz w social mediach. W miastach, w których odbywają się koncerty, pojawiają się materiały OOH - billboardy, plakaty i siatki wielkoformatowe. Dodatkowo, w sklepach na terenie całego kraju dostępna jest limitowana edycja puszki Męskiego Grania 2016 oraz dedykowane materiały POS.
Siódma odsłona trasy Męskiego Grania to jeszcze więcej muzyki, wykonawców i artystycznych kolaboracji. Komunikacja wydarzenia wpisuje się w ideę kreatywną Chce się Ż. Żywiec – wyłączny sponsor trasy – tegoroczną dedykuje wszystkim, którzy żyją muzyką. Fanów czekają niezapomniane koncerty i cała masa muzycznych emocji. Każdy, dla kogo muzyka stanowi esencję życia, musi się tam znaleźć.