Nie są to pierwsze zmiany, jakie obecnie sprawdza Netflix Polska – wcześniej serwis testował wprowadzenie wyższych cen abonamentów. Obecnie użytkownicy zauważyli, że zniknęła opcja bezpłatnego okresu próbnego. Wcześniej na stronie głównej Netflix zachęcał do skorzystania z bezpłatnego dostępu - obecnie strona przekierowuje do cennika z pakietami.
Jak zapewniają przedstawiciele Netflix wyłączenie opcji darmowego, miesięcznego okresu próbnego wynika z testów. W Polsce obecnie nie można skorzystać z 30-dniowego bezpłatnego oglądania filmów i seriali na platformie. Netflix w komunikacie zachęca do rozpoczęcia członkostwa, wybierając jeden z trzech dostępnych pakietów: podstawowy (34 złotych), standardowy (43 złotych) i premium (52 złotych).
Użytkownicy twierdzą jednak, że powodem blokady jest tworzenie fikcyjnych kont tak, by podtrzymywać 30-dniowy bezpłatny dostęp do platformy. Dodatkowo niektórzy sprzedawali dane do logowania za dużo niższe kwoty kilku użytkownikom. Taki proceder narażał Netflix na duże straty finansowe. Na razie nie wiadomo, czy darmowy okres próbny zostanie przywrócony czy wycofany na stałe.