Co Polacy najchętniej oglądali w święta? Duży wzrost oglądalności telewizyjnych mszy

W czasie tegorocznych świąt wielkanocnych telewizja cieszyła się większą niż normalnie popularnością wśród widzów. Co więcej, znacząco wzrosła oglądalność konkretnego typu programów. Zgodnie z danymi portalu wirtualnemedia.pl transmisje mszy świętych w ciągu ostatnich tygodni wzrosła czterokrotnie.

Od połowy marca znacząco ograniczona została możliwość wychodzenia z domu, najpierw zawieszono do odwołania wszystkie imprezy masowe, później zamknięte zostały wszystkie placówki kultury, w tym kina, oraz duże centra handlowe. Wprowadzono także ograniczenia w dopuszczalnej liczbie uczestników mszy świętych - najpierw limit wynosił 50 osób, a od 25 marca w kościele może przebywać maksymalnie pięć osób. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, to miało znaczący wpływ na wzrost oglądalności transmisji nabożeństw w telewizji.

Rekordowa oglądalność telewizyjnych mszy

Zgodnie z danymi od Nielsen Audience Measurement, od 15 marca do 13 kwietnia 2020 roku niedzielne i świąteczne transmisje mszy o godzinie 7.00 rano na TVP1 oglądało średnio 1,7 mln widzów. W poprzednich miesiącach (od stycznia do 8 marca) robiło to średnio 435 tys. osób - mowa więc o niemal czterokrotnym wzroście zainteresowania tego typu audycjami. Z kolei codzienne transmisje nabożeństw w telewizyjnej Jedynce ogląda średnio 1,26 mln widzów. Podobny wzrost zainteresowania widać w mniejszej skali także na TVP Info, TVP Polonia czy TVP 3.

Także widzowie stacji Polsat Rodzina są dużo bardziej zainteresowani w oglądaniu transmisji mszy dla dzieci - od 15 marca do 13 kwietnia program śledziło średnio 80 tys. widzów - w poprzednim okresie robiło to średnio 7 tys widzów. Przebicie jest duże.

Zobacz wideo

Co Polacy najchętniej oglądali w święta?

Najpopularniejszymi audycjami świątecznego tygodnia były odcinki telenoweli "M jak miłość", programu "Rolnik szuka żony" i "Fakty". Od 6 do 13 kwietnia najliczniej oglądanym programem okazał się poniedziałkowy odcinek "M jak miłość" z średnią oglądalnością na poziomie 4,56 mln osób - informują wirtualnemedia.pl. "Rolnika" oglądało w niedzielny wieczór 3,42 mln widzów, zaś "Fakty" z 12 kwietnia zobaczyło 3,32 mln osób. To oznacza, że liderem pozostaje telewizja publiczna.

W minionym tygodniu najchętniej oglądanym filmem była komedia romantyczna "Pretty woman" emitowana w Wielką Sobotę przez TVN - telewizory włączyło wtedy 1,2 mln widzów. Nie skusił ich tak bardzo ani "Titanic" na Polsacie ani "Mission Impossible: Rouge Nation". 

Poza wymienionymi już programami i serialem Polacy w świąteczny tydzień najliczniej oglądali program informacyjny "Uwaga! Koronawirus" (1,7 mln), prognozę pogody na TVN (1,4 mln), serwis sportowy TVN-u (1,4 mln), "Wydarzenia" na Polsacie (1,4 mln), "Uwagę" (1,35 mln), "Na dobre i na złe" (1,3 mln), "Stulecie winnych" (1,2 mln), "Ojca Mateusza" (1,2 mln) czy "Teleexpress" (1,19 mln) i "Kuchenne rewolucje" (1,18 mln).