Wraca jeden z najdłużej nadawanych talent show w Polsce. Co stanowi o sukcesach programów z rodziny "The Voice"?

Kuźnia prawdziwych talentów, które odwracają fotele siłą swojego głosu. W sobotę, 2 września w TVP2 rusza kolejny już rok z rodziną programów "The Voice". O tym, w czym tkwi fenomen talent show, które: zmieniają oblicze polskiej sceny muzycznej, tworzą największą grupę młodych gwiazd w polskim show-biznesie, dają szansę na spełnianie marzeń i łączą pokolenia przed telewizorami, opowiadają ludzie, którzy stoją za jego sukcesem.

Polski "The Voice" inspiruje inne kraje 

Polska jest trzecim krajem, który wprowadził format na rynek i niezmiennie, od 12 lat, programy z rodziny "The Voice" oglądają miliony. Polska edycja jest oceniania przez ITV Studios jako jedna z najlepszych na świecie, a niektóre z pomysłów Rochstar, producenta formatu, takie, jak wprowadzenie komentatorów podczas bitew, czy stworzenie specjalnej przestrzeni dla uczestników i rodzin, która stała się jednocześnie elementem reality, zostały zaimplementowane na innych rynkach. 

Diana Buddingh, Executive Vice President Global Creative & Production Support tak to komentuje - Praca z niesamowitym zespołem Rochstar przy programach "The Voice of Poland", "The Voice Kids" i "The Voice Senior" jest prawdziwą przyjemnością. To zespół, który jest niezwykle skuteczny w poszukiwaniu wielkich talentów. Najlepszy dowodem na to jest udział aż 8 reprezentantów Polski w Konkursie Piosenki Eurowizji dla dorosłych i dzieci. Wśród nich są gwiazdy wielkiego formatu jak np. Roksana Węgiel i Viki Gabor oraz ze starszego pokolenia Alicja Szemplińska czy Rafał Brzozowski. Zespół Rochstar pobił światowy rekord odkryć w tej dziedzinie! Polska edycja wyłoniła najwięcej talentów, które wystąpiły w Konkursie Piosenki Eurowizji w porównaniu do wszystkich uczestniczących krajów.

Program, który stworzył nowych specjalistów branży telewizyjnej

Na sukces programów "The Voice" pracuje ekipa ok. 200 osób. To sprawdzony przez lata i wciąż rozwijany przez Rochstar zespół, który stale buduje pozycję lidera kategorii talent show muzycznych. Ale także trenerzy i prowadzący, dzięki którym każdego roku format obdarzany jest ogromnym zaufaniem ze strony uczestników i widzowie, mający szansę uczestniczenia w muzycznym widowisku na najwyższym poziomie.   

Rinke Rooyens, twórca i właściciel RochstarIstotą sukcesu programów "The Voice" są ludzie. Z każdą kolejną edycją wspólnie dążą do dodania czegoś nowego, kreatywnego i emocjonalnego, wciąż dbając o wysoką jakość produkcji. Dziś ci, którzy tworzą programy „The Voice" są cenieni i poważani przez całą branżę telewizyjną. Jestem z nich szalenie dumny.

Liderzy rynku 

"The Voice" towarzyszy widzom przez ok. 9 miesięcy w roku wzbogacając weekendową atmosferę w milionach domów w całym kraju. Przy malejącej popularności telewizji na rzecz kanałów streamingowych, formaty „The Voice" są wciąż jednymi z najchętniej oglądanych. 

Paulina Pomorska, producent wykonawcza programów "The Voice of Poland", "The Voice Kids" i "The Voice Senior" - Średnia oglądalność 13. edycji „The Voice of Poland" oraz 6. sezonu „The Voice Kids" wyniosła ponad 1,6 miliona widzów. Bezkonkurencyjny okazuje się „The Voice Senior", którego 4. odsłonę obejrzało ponad 2 miliony widzów. 

Powyższe wyniki są mierzalnym dowodem tego, że Rochstar, który w 2011 roku sprowadził do Polski „The Voice", mimo upływu lat, nie stracił wyczucia w jego tworzeniu.

Program, który spełnia marzenia dzieci

Wraz z początkiem pierwszej, polskiej edycji "The Voice Kids", Rochstar otworzył zupełnie nowy rozdział w historii polskiej muzyki. Coś, co miało być telewizyjną rozrywką, niemal natychmiast przerodziło się w ogólnopolski hit, a kariery młodych artystów pokazały jak wielką lukę na polskim rynku muzycznym zaczął wypełniać ten format. 

"The Voice Kids" kreuje nowe gwiazdy, ale ma także olbrzymi wpływ na popularność osób, które są z nim związane. Najlepszym przykładem jest tu Dawid Kwiatkowski, którego kariera nabrała rozpędu właśnie, kiedy usiadł w czerwonym fotelu.

Michał Majak, producent kreatywny i reżyser "The Voice Kids" dodaje - W studiu "The Voice Kids" spędziliśmy razem z Dawidem Kwiatkowskim sześć pięknych lat. W tym czasie z chłopaka popularnego głównie w Internecie stał się idolem nastolatek, który jest dziś dojrzałym artystą i jedną z najjaśniejszych gwiazd polskiej muzyki.

Najlepsi z najlepszych 

W trakcie 12-letniej obecności programów "The Voice" w polskiej telewizji swoim doświadczeniem i wiedzą z uczestnikami dzielili się najlepsi polscy artyści, a wśród nich np.: Kayah, Ania Dąbrowska, Andrzej Piaseczny, Edyta Górniak, Justyna Steczkowska, Cleo, Dawid Kwiatkowski, Maryla Rodowicz, Piotr Cugowski, Grzegorz Hyży, Margaret, Kamil Bednarek, Natalia Kukulska. 

Magdalena Sibiga, producent kreatywna i reżyser "The Voice of Poland" oraz "The Voice Senior"Nasi trenerzy są nie tylko obserwatorami, ale przede wszystkim nauczycielami. Dają wsparcie, dzielą się własną wiedzą i doświadczeniami, w pełni angażując się w cały proces produkcji. Od doboru repertuaru zaczynając, poprzez prace na autorskim repertuarem uczestników, a na sugestiach dotyczących wizerunku scenicznego kończąc. 

Materiał promocyjny PR marki Big Picture.