polska szkoła plakatu

Więcej o:

polska szkoła plakatu

  • Obraz Wojciecha Fangora "M22" sprzedany za rekordową kwotę

    Marjorie Ferry" pędzla Tamary Łempickiej, zakupiony w lutym 2020 na aukcji w Londynie za kwotę ponad 16,3 mln funtów.  Wojciech Fangor był współtwórcą polskiej szkoły plakatu i tworzył w nurcie op-artu Fangor urodził się w 1922 roku w Warszawie. Po prywatnych studiach u Felicjana Kowarskiego i Tadeusza

  • Nie żyje Jakub Erol. Polski mistrz plakatu miał 77 lat

    Wybitny grafik, autor plakatów filmowych, teatralnych i społecznych, ilustrator, projektant scenografii i twórca okładek książkowych - Jakub Erol zmarł w czwartek 8 lutego 2018 roku. Zaliczany do grona najwybitniejszych twórców Polskiej Szkoły Plakatu. Urodził się w 1941 r. w Zamościu

  • Polska, czyli kraina koprodukcji

    zapowiadają się "Cudze listy" Macieja Drygasa (100 tys.) o PRL-owskich służbach czytających listy obywateli i "Druga strona plakatu" Marcina Latałły (58 tys.) o tzw. polskiej szkole plakatu. Wśród projektów, które otrzymały fundusze na rozwój, jest "Cwaniaczek" Janusza Morgensterna (80 tys.) według powieści

  • Zmarł Henryk Tomaszewski

    Tomaszewski to osobny rozdział w historii polskiej sztuki. To on m.in. stworzył nurt, który kilka lat po wojnie nazwany został w zachodniej prasie polską szkołą plakatu. W połowie lat 50. ustaliła się w polskiej grafice hierarchia, która przetrwał właściwie do lat 90. Oprócz Tomaszewskiego

  • Zamyślona Janda na plakacie "Tataraku"

    za oryginalnością Polskiej Szkoły Plakatu. Szkoda, że tak rzadko współcześni twórcy reklamy wizualnej nawiązują do dorobku artystów zajmujących się grafiką plakatową w latach 50., 60. i 70. Tatarak - Na planie filmowym Dla tych, którzy o filmie wiedzą jeszcze niewiele, przydatny może się okazać fragment materiałów

  • Wystawa w dziesiątą rocznicę śmierci Romana Cieślewicza

    uznany już artysta, współtwórca słynnej w świecie polskiej szkoły plakatu. Miał doświadczenie w projektowaniu czasopism - przez trzy lata był szefem artystycznym miesięcznika "Ty i Ja". Jednak dopiero we Francji mógł korzystać z druku czystych, głębokich kolorów. Pracował dużo nożyczkami: wycinał