Portal RocketJobs.pl jest znaną stroną internetową, na której ludzie mogą przeglądać oferty pracy z zakresu marketingu, reklamy czy public relations. Firma kreuje się na przyjazną generacji Z i często dostosowuje swoje posty reklamowe do tej grupy docelowej. Tym razem jednak im nie wyszło.
Jak informuje portal GlamRap.pl firma umieściła wczoraj ogłoszenie na facebookowej grupie "Praca Reklama PR Media", w którym szukają "magika od social mediów". Pod spodem dołączyli grafikę, na której widać monitor z wyświetlonym tytułem stanowiska, a do postaci siedzącej przed komputerem dokleili twarz zmarłego w tragicznych okolicznościach Piotra "Magika" Łuszcza. Do grafiki został umieszczony tekst, którego słowa mają nawiązywać do utworu "Jestem Bogiem": Magiku jesteś tutaj? Wyobraź to sobie (sobie), że jest tu oferta dla Ciebie.
Więcej informacji ze świata muzyki znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl >>
Firma znana jest z luźnej komunikacji, która wielu osobom się bardzo podoba. Jednak w tym wypadku wykorzystanie wizerunku Magika, który zginął tragicznie, na pewno razi wszystkich, którzy znają twórczość Paktofoniki. W ich tekstach można znaleźć krytykę korporacyjnego trybu życia i hierarchizacji.
Ogłoszenie RocketJobs Facebook/RocketJobs.pl
Post z zamieszczoną grafiką został usunięty. Firma przesłała do Gazeta.pl oświadczenie, w którym posypuje głowę popiołem. Publikujemy je w całości:
Szczerze przepraszamy za opublikowanie niestosownego mema ze zdjęciem Magika z Paktofoniki na jednej z naszych grup na Facebooku. Jest nam bardzo przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Zdajemy sobie sprawę z zażenowania, jakie mogła wywołać ta publikacja.
Przepraszamy rodzinę, fanów rapera i wszystkich, których uraził ten post.
Materiał został niezwłocznie usunięty z grupy, ale nie mamy już wpływu na powielanie go w social mediach. Wyciągnęliśmy lekcję i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby podobne treści nie pojawiły się więcej w naszych kanałach.
Chcielibyśmy dodatkowo przeprosić firmę Open Gate, której oferta pracy została zamieszczona w niefortunnym memie z raperem Magikiem, a także wyraźnie zaznaczyć, że w/w firma nie miała żadnego udziału w przygotowaniu mema. Zdajemy sobie sprawę, że tym niestosownym działaniem mogliśmy narazić firmę na szwank wizerunku, za co jeszcze raz najmocniej przepraszamy.
Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina.